توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۶ ق.ظ

استفاده از جیمیل به صورت آفلاین

امروزه دیگر همه جا می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، خط ADSL، کارت اینترنت، کافی نت محله، سایت دانشگاه و یا حتی اینترنت موبایل همیشه به کمک شما می آیند. اما باز هم ممکن است در حین مسافرت یا گردش که به اینترنت دسترسی ندارید، به یکی از ایمیل های دریافتی تان نیاز پیدا کنید. یا اینکه بخواهید وقت اضافی تان را به خواندن ایمیل ها، پاسخ به آنها و ارسال پیام های ضروری بپردازید.

شما به طور کلی دو روش برای دسترسی به جیمیل هنگام عدم اتصال به اینترنت دارید. راه اول استفاده از امکان جیمیل آفلاین است که در این درس به آن می پردازیم. روش دوم شامل استفاده از نرم افزارهای ایمیل کلاینت است که روی کامپیوترتان نصب می شوند و در درس بعدی به آن خواهیم پرداخت. در نهایت انتخاب با خود شما است که در صورت تمایل یکی از آنها را انتخاب کنید. می توانید هر دوی این روش ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر به کار شما می آید.

با امکانی که جیمیل از سال ۲۰۰۹ به خدمات خود اضافه کرده است، می توانید حتی وقتی به اینترنت دسترسی ندارید، کارهای این چنینی را انجام دهید و هر لحظه که به اینترنت وصل شوید، به صورت خودکار ایمیل هایی که نوشته اید ارسال می شوند، ایمیل های آرشیوی ذخیره شده و یا تگ می خورند.

جیمیل برای نمایش و کار آفلاین با پیام های شما از افزونه ویژه خود با نام Gmail Offline استفاده می کند.

برای شروع چه باید کرد؟



در اولین قدم باید امکان آفلاین را در جیمیل تان فعال کنید. برای این کار به قسمت "تنظیمات" ایمیل خود رفته و برگه "آفلاین" را باز کنید. سپس گزینه "نصب Gmail آفلاین"را انتخاب کنید. با این کار به صفحه افزونه Gmail Offline کروم منتقل می شوید. همان طور که می بینید، متاسفانه امکان استفاده از جیمیل آفلاین تنها بر روی مرورگر کروم گوگل امکان پذیر است و این افزونه برای دیگر مرورگرها ارائه نشده است.

پس از اتمام نصب افزونه، بر روی گزینه Launch app کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات اپلیکیشن وارد شوید. البته اکنون افزونه به لیست اپلیکیشن های نصب شده روی کروم تان افزوده شده و از آنجا هم می توانید به Gmail Offline دسترسی داشته باشید.

اولین بار که به صفحه اپلیکیشن یا افزونه جیمیل آفلاین می آیید، از شما سوال می شود آیا می خواهید به صورت آفلاین و هنگام عدم اتصال به اینترنت هم به جیمیل دسترسی داشته باشید؟ و البته اخطار می دهد که در صورتی از کامپیوتر عمومی یا مشترک استفاده می کنید، به هیچ وجه چنین ریسکی نکنید.

برای فعال سازی جیمیل آفلاین گزینه "به نامه آفلاین اجازه داده شود" را انتخاب کرده و دکمه "ادامه" را بزنید. به همین سادگی شما در محیطی شبیه یک برنامه دسک تاپ مدیریت ایمیل، به اکانت جیمیل تان دسترسی خواهید داشت:

حال حتی در حالت عدم دسترسی به اینترنت هم می توانید ایمیل های تان را خوانده و به آنها پاسخ دهید. یا ایمیل بفرستید. جیمیل تمام این کارها را به خاطر سپرده و در اولین دسترسی به اینترنت به صورت خودکار آنها را انجام می دهد.

نکته جالب اینجا است که در اپلیکیشن جیمیل آفلاین می توانید به صورت همزمان چند اکانت جیمیل تان را وارد کرده و به کار با آنها بپردازید.


چگونه جیمیل آفلاین را غیر فعال کنیم؟

اپلیکیشن جدید جیمیل برای غیرفعال شدن نیازمند کار خاصی در اکانت جیمیل تان نیست. اما بر روی کامپیوتری که اپلیکیشن ویژه کروم را نصب کرده اید، باید چند مرحله را برای حذف اطلاعات اکانت جیمیل دنبال کنید. قبل از آن، توجه داشته باشید که اطلاعات آفلاین جیمیل شما تنها بر روی مرورگر کروم قابل دسترسی اند و به شیوه دیگری از طریق کامپیوترتان نمی توان به آنها دسترسی داشت.

اولین قدم برای غیرفعال کردن اکانت جیمیل بر روی کامپیوتر، خروج از اکانت درون اپلیکیشن جیمیل آفلاین است. برای این کار بر روی نام  ایمیل تان در پایین سمت راست صفحه کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه "خروج از همه حساب ها" را انتخاب کنید. اکنون شما از برنامه جیمیل آفلاین خارج شده اید و در صورتی که رمزعبورتان را درون برنامه مدیریت رمزهای عبور کروم ذخیره نکرده باشید، تقریبا دسترسی به ایمیل شما وجود ندارد. اما بهتر است برای اطمینان بیشتر، اطلاعاتی از اکانت جیمیل شما روی کامپیوتر ذخیره شده اند را حذف نمایید:

۱- ابتدا عبارت chrome://settings/cookies را در آدرس بار مرورگر کروم تایپ کرده و اینتر را بزنید.

۲- حال در صفحه مدیریت کوکی ها، از طریق کادر جستجو، به دنبال mail.googl.com بگردید.

۳- با بردن موس بر روی نتیجه نمایش داده شده، دکمه X در سمت راست آن ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید تا اطلاعات ذخیره شده از روی سیستم پاک شوند.

نکته: به خاطر داشته باشید که انجام این کار برای پاک کردن اطلاعات ضروری است. و "خارج شدن از حساب" در اپلیکیشن جیمیل آفلاین و حتی پاک کردن این اپلیکیشن از روی کروم، کوکی های ذخیره شده را حذف نمی کند.

 

راهنمای استفاده از جیمیل آفلاین

کار با جیمیل آفلاین بسیار ساده و سرراست بوده و پیچیدگی چندانی ندارد. همان طور که در تصویر می بینید، اینجا شما با یک محیط بسیار ساده شبیه جیمیل سر و کار دارید. لذا تنها در چند قدم به شیوه ارسال و دسته بندی پیام ها و همچنین دسترسی به تنظیمات و امکانات مختلف این اپلیکیشن می پردازیم. تنها نکته مهم این است که جیمیل آفلاین به همان زبان انتخابی برای اکانت جیمیل تان به نمایش در خواهد آمد.

 

۱- برای ارسال ایمیل، بر روی دکمه "بنویس" بالای صفحه کلیک کنید. با این کار، پنجره ای همانند تصویر باز خواهد شد. به گمانم همه چیز مشخص است و نیازی به توضیح ندارد. تنها نکته این است که برای پیوست کردن فایل به نامه تان، بر روی علامت گیره کاغذ در سمت چپ-بالای این پنجره کلیک کنید.

 

۲- برای مشاهده لیست کارهای قابل انجام روی یک پیام، دکمه پایین رو در سمت چپ-بالای صفحه جیمیل آفلاین را کلیک کنید. با این کار منویی باز می شود که انجام کارهایی چون "پاسخ"، "برچسب"، "گزارش به عنوان اسپم" و "جابجایی" را امکان پذیر می کند.

 

۳- در ستون سمت راست این اپلیکیشن، به صورت پیش فرض پیام های "صندوق ورودی" را مشاهده می کنید. برای دیدن پیام های دیگر دسته بندی ها تنها کافی است بر روی دکمه شبیه لیست در سمت راست-بالا کلیک کنید. اکنون منویی باز می شود که امکان دسترسی شما به بخش هایی چون پیام های "مهم و خوانده نشده"، "ستاره دارها"، "برچسب ها"، "پیش نویس ها" و مانند آن را فراهم می آورد.

۴- هر پیامی که باز می کنید، در سمت راست جیمیل آفلاین متن کامل آن به نمایش در می آید. پس از خواندن پیام می توانید با دکمه های "بایگانی" و "پاک کن" آن را آرشیو یا حذف کنید، یا اینکه با امکانات منوی گفته شده در بند ۲ آن را مدیریت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی