توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۳ ق.ظ

درس دهم- شیوه اتصال کامپیوتر به مودم بی سیم

حال که اینترنت را راه انداخته و مودم بی سیم تان را هم تا حد ممکن امن ساخته اید، نوبت آن است که کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر ابزارهای بی سیم خود را به این شبکه کوچک متصل کنید. اگر از درس گذشته به خاطر داشته باشید، برای امنیت بیشتر می توان نام شبکه یا SSID را مخفی کرد تا در جستجو به دنبال شبکه، دیده نشود. حال در این درس برای اتصال به مودم بی سیم، هر دو حالت استفاده از مودم با SSID مخفی و استفاده از آن بدون مخفی سازی SSID را بررسی می کنیم.

 

شیوه اتصال بی سیم کامپیوترها به شبکه که نمایش SSID آن فعال است
در ابزارها و سیستم عامل های مختلف شیوه اتصال به شبکه وایرلس کمی با یکدیگر متفاوت است. در اینجا تنها به بررسی شیوه اتصال در ویندوز ۷ و ایکس پی خواهیم پرداخت که بیشترین استفاده را میان کاربران دارند.

ویندوز ۷

الف. برای شروع، بر روی آیکون  در پایین و سمت راست دسکتاپ ویندوز کلیک کنید. پنجره ای مانند شکل بالا خواهید دید، که بسته به شبکه های اطراف شما، نام های متفاوتی در آن خواهد بود.

ب. بر روی نام شبکه مورد نظرتان کلیک کنید. این نام، همان عبارتی است که برای SSID انتخاب کرده اید. بعد از انتخاب شبکه، بر روی دکمه Connect کلیک کنید.

نکته: در صورتی که نام شبکه یتان را در این لیست نمی بینید، احتمالا SSID در مودم تان غیر فعال است. درباره اتصال به شبکه در چنین حالتی، در ادامه درس صحبت خواهیم کرد.

پ. در پنجره Connect to a Network رمز عبور شبکه را که با رمزگذاری WPA یا WPA2 انتخاب کرده اید، در مقابل عبارت Security Key وارد کنید و بر روی OK کلیک کنید. صبر کنید تا کامپیوتر برای اتصال به شبکه و چک کردن رمز عبور تلاش کند.

نکته: اگر قبل از وارد کردن رمز عبور در کادر Security Key، مربع کنار عبارت Hide Characters را تیک بزنید، رمز وارد شده توسط شما به صورت ستاره دیده می شود و اطرافیان نمی توانند آن را از روی صفحه مانیتورتان بخوانند.

هنگامی که در پایین- سمت راست صفحه ویندوز آیکون یک کامپیوتر با کمان های سفید رنگ در سمت راست آن دیده شود، به این معنی است که ویندوز موفق به اتصال به شبکه شده و آماده به کار است. تعداد خطوط عمودی سفید رنگ در این آیکون هم نشان دهنده میزان قدرت اتصال کامپیوتر به شبکه است. هر چه تعداد خطوط بیشتر باشد، این اتصال قوی تر بوده و در نتیجه سرعت تقریبی انتقال داده ها بین کامپیوتر و مودم بیشتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که تعداد این خطوط سفید رنگ هیچ ارتباطی با سرعت خط اینترنت شما ندارد. برای تست سرعت اینترنت تان می توانید از برنامه های تست سرعت استفاده کنید و یا اینکه فایلی را دانلود کرده و با مشاهده سرعت دانلود فایل، سرعت اینترنت تان را بسنجید.

به شکل تقریبی، هنگامی که سرعت دانلود شما با واحد کیلوبایت، تقریبا یک هشتم سرعت اسمی اینترنت شما با واحد کیلوبیت باشد، از سرعت مناسبی برخوردار هستید. یعنی با ضرب سرعت دانلود در عدد هشت، سرعت اسمی خط اینترنت تان به دست می آید. مثلا اگر سرعت دانلود شما ۳۰ کیلوبایت در ثانیه است، سرعت خط ADSL شما تقریبا۲۴۰ کیلوبیت بر ثانیه است. اگر اکانت را با نام ۲۵۶ به شما فروخته اند، که خوب است، اما اگر سرعت بالاتری خریداری کرده اید، یک جای کار ایراد دارد و چنین سرعتی پایین تر از حد معمول است.

عکس این را هم می توانید بسنجید، یعنی اینکه مثلا به طور معمول با یک خط پر سرعت ۵۱۲ که می خرید، باید بتوانید اغلب اوقات با سرعت ۵۱۲ تقسیم بر هشت، یعنی ۶۴ کیلوبایت بر ثانیه دانلود کنید.

ویندوز ایکس پی

الف. بر روی آیکون  در پایین صفحه ویندوز راست کلیک کنید و گزینه View Available Wireless Networks را انتخاب کنید.

ب. شبکه بی سیم مورد نظر را از لیست درون پنجره Wireless Network Connection انتخاب کرده و سپس دکمه Connect را کلیک کنید.

اگر در این پنجره هیچ نام شبکه ای لیست نشده بود، یک بار دکمه Refresh Network List را در سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید.

نکته: در صورتی که نام شبکه بی سیم یا SSID را در این لیست نمی بینید، احتمالا دستگاه شما از مودم بی سیم فاصله زیادی دارد. سعی کنید هنگام اتصال به شبکه، بیش از ۳ تا ۵ متر با مودم بی سیم فاصله نداشته باشید.

پ. رمز عبور شبکه را در پنجره جدید وارد کرده و آن را تکرار کنید. حال بر روی Connect کلیک کنید.

بعد از اتمام این مراحل و اتصال به شبکه بی سیم، آیکون اتصال بی سیم تان به رنگ سبز در خواهد آمد.

 

شیوه اتصال بی سیم کامپیوترها به شبکه ای که نمایش SSID آن غیرفعال است
همانگونه که قبلا گفتیم، برای امنیت بیشتر، در تنظیمات مدیریت مودم می توانید نمایش SSID مودم بی سیم تان را غیرفعال کنید، تا در لیست جستجوی دستگاه های بی سیم نمایش داده نشود. اما در این صورت خودمان چگونه به شبکه بی سیم خانگی مان وصل شویم؟

در این بخش شیوه اتصال به مودم بی سیم با SSID یا نام شبکه غیرفعال می پردازیم. قبل از شروع این موارد را دم دست داشته باشید:

- نام شبکه بی سیم یا SSID

- رمز عبور شبکه بی سیم

- نوع رمزگذاری شبکه (WEP, WPA یا WPA2)

ویندوز ۷

الف. همانند مراحل قبلی بر روی آیکون اتصال شبکه در پایین و راست صفحه کلیک کنید. حال با انتخاب گزینه Other Network در لیست، دکمه Connect را بزنید.

ب. در پنجره باز شده نام شبکه بی سیم تان (Wireless Network Name- SSID) را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید. لطفا در تایپ نام دقت کنید تا بدون اشتباه باشد.

پ. در مرحله بعد، رمز عبور شبکه را وارد کرده و OK را بزنید.

پس از چند لحظه کامپیوتر به شبکه وصل شده و نام آن را در لیست درون آیکون اتصال شبکه نشان خواهد داد.

نکته: در صورتی که هنگام اتصال به شبکه با پیام خطا مواجه شدید، یک بار دیگر نام شبکه و رمز عبور وارد شده را کنترل کنید. در ورود رمز عبور دقت کنید که سیستم های رمزنگاری WPA و WPA2 به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.

ویندوز ایکس پی

الف. بر روی آیکون اتصال شبکه بی سیم در پایین صفحه ویندوز راست کلیک کنید و گزینه View Available Wireless Networks را انتخاب کنید.

ب. در لیست موجود بر روی عبارت Unnamed Network کلیک کرده و دکمه Connect را بزنید.

پ. رمز عبور شبکه را در پنجره جدید وارد کرده و آن را تکرار کنید. حال بر روی Connect کلیک کنید.

پس از لحظاتی کامپیوترتان به شبکه متصل شده و آیکون اتصال شبکه به رنگ سبز در خواهد آمد.

 

تبریک می گویم! هم اکنون شما یک اینترنت بی سیم امن در خانه دارید که به راحتی می توانید به آن وصل شده و به گشت و گذار در وب جهان شمول (همان اینترنت خودمان) بپردازید.

در درس بعد خواهید آموخت که چگونه محتوای موجود در کامپیوترهای مختلف منزل را از طریق شبکه بی سیم ساده ای که راه انداخته اید، به اشتراک بگذارید. پس فعلا در هر گوشه از منزل که دوست دارید، لم داده و به وبگردی بپردازید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی