توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۹ ق.ظ

درس هفدهم- نکات و ترفندهای کاربردی دراپ باکس

تا اینجا یک اکانت دراپ باک ساختیم و با شیوه به اشتراک گذاری فایل ها در آن آشنا شدیم، اما اجازه دهید حالا به برخی کلک های آن که کارهای آنلاین و آفلاین ما را بسیار ساده تر می کنند بپردازیم.

 

انتقال مستقیم فایل از اینترنت به دراپ باکس

اگر از دراپ باکس برای نگهداری جدیدترین فایل های موسیقی، عکس یا نرم افزارها و به اشتراک گذاری آنها با دوستان تان استفاده می کنید، حتما با این مشکل روبرو هستید که همیشه باید ابتدا فایل مورد نظر را از سایت ها بر روی کامپیوترتان دانلود کرده و سپس آن را درون پوشه دراپ باکس قرار دهید تا به سرور دراپ باکس منتقل شده و آپلود گردد. این کار علاوه بر زمان بر بودن، باعث مصرف دو برابر پهنای باند (ترافیک) اینترنت شما خواهد شد.

اما سرویس URL Droplet کار را برای تان بسیار راحت می کند. شما یک بار این سرویس را به اکانت دراپ باکس تان متصل می کنید. حالا دیگر تنها کافی است آدرس URL فایل مورد نظرتان را به این سرویس داده و دکمه Save را بزنید تا به راحتی فایل به اکانت دراپ باکس تان منتقل گردد.

در صورتی هم که بخواهید فایلی (به خصوص عکس) را مستقیما از یک صفحه وب به دراپ باکس تان منتقل کنید، تنها کافی است که برای مرور آن صفحه از برنامه کروم استفاده کرده و افزونه Cloud Save را بر روی نصب کرده باشید.

حال بر روی هر محتوایی که می خواهید آن را در دراپ باکس تان ذخیره کنید، راست کلیک کرده و از طریق منوی Cloud Save عبارت Dropbox را انتخاب کنید. کروم پنجره ای را به شما نشان می دهد که نشان دهنده شروع آپلود فایل مورد نظر بر روی سرور دراپ باکس است.

نکته: تنها اولین باری که از این افزونه استفاده می کنید، برنامه با نشان دادن اخطاری از شما اجازه دسترسی به اکانت دراپ باکس تان را درخواست می کند. می توانید چنین مجوزی را صادر کنید زیرا به نظر می رسد تاکنون مشکل امنیتی خاصی در خصوص این برنامه گزارش نشده است.

 

شیوه ارتقا رایگان اکانت ۲ گیگابایتی دراپ باکس به ظرفیت های بالاتر!
درست است که در ابتدای ساخت اکانت دراپ باکس، این سرویس تنها ۲ گیگابایت فضای رایگان در اختیارتان می گذارد، اما راه های نسبتا ساده ای وجود دارد که به راحتی می توانید ظرفیت اکانت تان را چندین گیگابایت افزایش دهید.

الف: اول از همه، پس از لاگین، به صفحه شروع دراپ باکس (Get Started) رفته و مراحل ذکر شده را تا به انتها دنبال کنید. با این کار ۲۵۰ مگابایت به ظرفیت اکانت شما اضافه خواهد شد.

ب: پس از ورود به اکانت دراپ باکس به صفحه ریفرال رفته و دوستان تان را دعوت کنید تا در دراپ باکس برای خودشان اکانت بسازند. به ازای هر کدام از دوستان تان که با لینک دعوت شما در دراپ باکس عضو شوند، به شما ۲۵۰ مگابایت فضای رایگان تعلق می گیرد. در صورتی که دانشجو یا عضوی جامعه دانشگاهی بوده و از ایمیل .edu استفاده می کنید، حتما از همین ایمیل برای ساخت اکانت دراپ باکس و دعوت دوستان استفاده کنید. زیرا در این صورت به ازای هر عضو دعوتی جدید به شما ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان هدیه می شود.

شما به پنج صورت می توانید دوستان تان را دعوت کنید. ایمیل و رمز عبور خود را به سایت دهید تا دعوت نامه ای برای تمام اعضای Contact List ایمیل تان ارسال کند. یا اینکه متنی را به همراه لینک ریفرال به صفحه فیس بوک یا اکانت توییتر خود ارسال کنید. همچنین در پایین صفحه ریفرال، لینک دعوت آماده را مشاهده می کنید که می توانید آن را در وبلاگ یا وب سایت تان به کار برده و یا در دیگر شبکه های اجتماعی و سایت ها به اشتراک بگذارید. به همین شکل اکانت دراپ باکس ما هم اکنون به ۱۰.۸۸ گیگا بایت رسیده است.

ج: حساب توییتر دراپ باکس را در لیست دوستان توییتری خود اضافه کنید و مرتبا اخبار سایت را دنبال کنید. سایت معمولا به مناسبت های مختلف برخی حجم های مختلف رایگان را به عنوان هدیه و یا جایزه به صورت محدود عرضه می کند. مثلا قبل از ارائه رسمی برنامه آپلود اتوماتیک عکس ویژه ابزارهای اندرویدی، برای افرادی که در آزمایش این برنامه شرکت می کردند، ۵ گیگ بایت فضای رایگان در نظر گرفته شده بود!

د: اکانت دراپ باکس تان را به شبکه های اجتماعی وصل کنید. پس از لاگین در سایت دراپ باکس، به این صفحه رفته و کار را شروع کنید. با اتصال دراپ باکس به اکانت های توییتر و فیس بوک و همچنین دنبال کردن @dropbox در توییتر، به ازای هر کدام ۱۲۸ مگابایت فضای رایگان به دست می آورید. در پایان، با ذکر دلیل استفاده از دراپ باکس در یکی دو جمله و ارسال یک توییت درباره دراپ باکس، جمعا ۷۶۸ مگابایت به حجم دراپ باکس تان بیافزایید.

 

ایجاد گالری های عکس ساده و جذاب
یکی از قابلیت های ساده و جذاب دراپ باکس، امکان ایجاد گالری های ساده و در عین حال جذاب و کاربردی از پوشه های عکس درون اکانت دراپ باکس شما است.

درون پوشه Photos که در به صورت پیش فرض در پوشه Dropbox کامپیوترتان قرار دارد، آلبوم های مورد نظرتان را ساخته و عکس ها را به تناسب دسته بندی که برای نام آلبوم ها ایجاد کرده اید، درون آنها کپی کنید.

حال وارد اکانت دراپ باکس تان شده، تب Files را باز کرده و بر روی مثلث جلوی پوشه Photos کلیک کنید تا منوی آبشاری آن باز شود. گزینه Gallery را انتخاب کنید.

همانطور که می بینید، دراپ باکس کلیه پوشه های درون فولدر Photos را به صورت آلبوم های درون گالری به شما نشان می دهد و با کلیک بر روی هر کدام می توانید محتوای درون آنها را ببینید.

نکته جالب بعدی گالری های دراپ باکس این است که برای شما لینکی را فراهم می آورند که می توانید آنها را به سادگی با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید. برای این کار تنها کافی است آدرسی را که در بالای هر گالری در کادر روبروی عبارت Share this gallery with friends نوشته شده، کپی کنید و از طریق ایمیل برای دوستان و افراد خانواده تان ارسال کنید.

در صورتی که بر روی هر یک از عکس های درون گالری هم کلیک کنید، آنها را در اندازه بزرگ تر مشاهده خواهید کرد. این اندازه بستگی به صفحه نمایشگر شما دارد. در این حالت عکس به صورت روشن نمایش داده شده و بقیه صفحه تار می شود. جالب اینکه در این حالت نمایش با کلیک بر روی دکمه Play slideshow در سمت چپ و بالای صفحه می توانید تمامی عکس های درون گالری را با تاخیری کوچک پشت سر هم تماشا کنید.

 

ارسال فایل های تورنت برای دانلود بر روی کامپیوتر از راه دور
اگر اهل دانلود فایل و به خصوص فیلم، سریال و برنامه باشید، حتما با فایل های تورنت و برنامه هایی همچون بیت تورنت و uTorrent آشنایی دارید.

اما هنگامی که روی کامپیوتر یکی از دوستان تان فایل تورنت خوبی می بینید و کول دیسک همراه ندارید چه می کنید؟ یا اینکه روی کامپیوتر محل کارتان امکان دانلود تورنت ندارید، اما وقت فراوانی برای جستجو در سایت های تورنت و یافتن فایل های مورد نظرتان دارید. و یا گاهی اوقات هم می خواهید از یک کامپیوتر یکی از دوستان به صورت اشتراکی و چند نفره برای دانلود تورنت استفاده کنید، اما ارسال فایل ها برای یک نفر و ثبت آنها در نوبت دانلود توسط وی کار دشواری است. خب، راه حل چیست؟

راه حل، خود برنامه تورنتی است که استفاده می کنید!

بسیاری از برنامه های تورنت این قابلیت را دارند که به صورت خودکار پوشه خاصی از کامپیوتر را دائما برای یافتن فایل های با پسوند torrent کنترل کنند و با یافتن چنین فایل هایی، آنها را در نوبت دانلود قرار دهند. خب، وقتی قرار باشد که پوشه مورد جستجوی برنامه تورنت درون دراپ باکس قرار گرفته باشد چه اتفاقی می افتد؟

شما به راحتی از همه جا به آن دسترسی دارید و می توانید فایل های تورنت مورد نظر را به این پوشه انتقال دهید. حتی می توانید این پوشه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید تا آنها هم فایل های دلخواه شان را در این پوشه کپی کنند، تا به صورت خودکار در لیست دانلود قرار گرفته و دانلود شوند.

حتی در مکان هایی هم که دراپ باکس را نصب نداشته باشید، می توانید با ورود به اکانت خود در سایت دراپ باکس از طریق مرورگر، فایل تورنت را در پوشه مربوطه آپلود کرده و در نوبت دانلود خودکار برنامه تورنت قرار دهید.

 

همگام سازی بانک اطلاعاتی برنامه های مدیریت رمزهای عبور
یکی از مشکلاتی که هنگام استفاده از برنامه های مدیریت رمز عبور همچون RoboForm یا 1Password دارید این است که بانک اطلاعاتی این برنامه ها به صورت آفلاین و تنها بر روی کامپیوتری که برنامه نصب شده است نگهداری می شود. پس اگر رمزهای عبور بر روی برنامه درون کامپیوتر منزل ذخیره شده باشند، برای استفاده روی کامپیوتر محل کار باید دوباره آنها را ذخیره کرد.

اما اگر محل ذخیره سازی بانک اطلاعاتی این برنامه ها را درون پوشه دراپ باکس کامپیوتر انتخاب کنیم، این دیتابیس از همه جا (کامپیوتر منزل، محل کار، لپ تاپ و…) به صورت ساده و یکسان در دسترس بوده و هرگونه تغییر در اطلاعات آن سریعا در همه کامپیوترها و ابزاری که از آن استفاده می کنند، سینک و همگام سازی می شود.

نکته: البته پیشنهاد درسنامه استفاده از برنامه های مدیریت رمز عبور امن و آنلاینی مانند LastPass است که رمزهای عبور را بر روی سرور خود به صورت رمزنگاری شده ذخیره و نگهداری می کند.

 

در اینجا این دوره آموزشی درسنامه با موضوع شبکه به پایان می رسد و تیم درسنامه امیدوار است که شما هم اکنون با مفهوم شبکه و حاشیه های آن به خوبی آشنا شده باشید. علاوه بر این اگر این دوره برای شما مفید بوده است، بد نیست که آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۳

نظرات  (۱)

میشه دیتابیس های غیر از این نرم افزار ها رو سینک کرد؟
مثلا من یک نرم افزار نوشتم که از یک بانک اطلاعاتی اسکیولایت استفاده می کنه، آیا با دراپ باکس امکان سینک وجود داره یا باید خودم نرم افزاری این کار رو انجام بدم؟؟
پاسخ:
سلام
اگر دیتابیس اسکیولایت را به عنوان یک فایل مد نظر داشته باشید میتونید استفاده کنید . ولی پیشنهاد نمیدم چون هر کسی که تغییری روش بده تغییر قبلی ممکنه پاک بشه
مگر اینکه صرفا از دیتابیس خونده بشه و نوشته نشه
کلا دراپ باکس برای این کار ساخته نشده و بهتره که از سرور استفاده کنید
موفق باشید

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی