توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ق.ظ

فیلم ها را چگونه بفرستیم؟

اگر از سایت های اشتراک گذاری تصویر مانند Youtube یا Vimeo استفاده می کنید، این نکات را به خاطر بسپارید:

اول- با توجه به مطالبی که در مورد حجم فایل ارسالی در درس قبل ذکر شد، سعی کنید «قابل رویت ترین» کیفیت فیلم را ارسال کنید.

دوم- برخلاف تصور، ارسال فیلم، فقط بخش کوچکی از کار است، نام گذاری درست و توضیح آنچه که تصویر گرفته اید، گاهی از فیلم ارسالی مهم تر است:
الف- نامگذاری (تیتر یا Title) برای ویدیو  را، خصوصا اگر از واقعه ی خبری مانند تظاهرات است، به هر دو زبان فارسی و انگلیسی انجام دهید. بهتر است تیتر انتخابی با جزییات و ساده باشد. شرح کوتاه واقعه، نام کشور (ایران)، شهر و محل حادثه را با ویرگول پشت سر هم ذکر کنید و سپس به انگلیسی نیز بنویسید. مثلا از حاشیه ی راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی (22 بهمن) در خیابان انقلاب بنویسید:

تظاهرات پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان انقلاب تهران، 22 بهمن، Iranian people demonstration, Iran, Tehran, Enghelab Street 89

به این ترتیب، امکان استفاده از ویدئو را برای غیرفارسی زبان ها نیز فراهم کرده اید. اگر گزارشتان، خبر فوری نیست، می توانید نامگذاری را به زبان فارسی و خلاقانه انجام دهید. تصور کنید برای یک مقاله، تیتر انتخاب می کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که تیتر انتخابی، به گونه ای باشد که موتورهای جستجو، آن را پیدا کنند.

ب- در بخش توضیحات (Description) توضیح کاملی از واقعه بنویسید. ساعت و تاریخ زمان حادثه را در توضیحات خود بیاورید. هر آنچه که در ویدیو به هر دلیلی نتوانسته اید منتقل کنید، در نوشته جبران کنید. اگر از تظاهراتی فیلم گرفته اید و به دلایلی نتوانسته اید در هنگام ضبط، توضیح کاملی بدهید، آن را در توضیحات ویدئو لحاظ کنید. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که در روزهای پر خبر، میلیون ها چشم، در انتظار دیدن تصاویر و اطلاعات دست اول شهروندان روزنامه نگار هستند. تا آنجایی که می توانید، توضیحات را به زبان انگلیسی نیز بنویسید.

ج- انتخاب Tag یا برچسب درست، به دیده شدن ویدئو شما کمک بسیاری می کند. کلمات کلیدی واضح و صریحی را به عنوان برچسب انتخاب کنید. به هر دو زبان فارسی و انگلیسی Tag کنید، اگر اسمی به دو صورت نوشته می شود، آن را به هر دو صورت تگ کنید. کلمات کلیدی را «فینگلیسی» نیز تگ کنید. مثلا تظاهرات در میدان انقلاب تهران را اینگونه تگ کنید:
تهران، خیابان انقلاب، تظاهرات، 22 بهمن 1389،Iran,Tehran, 22 Bahman, 11 February 2011, Enghelab Street, .Enqelab Sreet, Protest, Tazahorat

د- تا آنجا که ممکن است سعی کنید ویدئوها را در سایت های اشتراک گذاری ویدئو، آپلود کنید و بعد لینک آن را در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، به اشتراک بگذارید. ترجیحا از پورتال ویدیوی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک استفاده نکنید، زیرا امکان جستجوی تصاویر در فیس بوک دشوارتر است.

اگر می خواهید ویدئو خود را مستقیما برای پخش در تلویزیون یا استفاده در وب سایتی بفرستید، این نکات را به خاطر بسپارید:

اول- همچنان می توانید ویدیو را با کیفیت مطلوب روی Youtube  آپلود کنید، اما گزینه ی Unlisted (anyone with the link can view) را، از میان گزینه های به اشتراک گذاشتن ویدیو انتخاب کنید. در اینصورت بعد از اتمام مراحل ارسال، می توانید لینک ویدیو را برای فرد گیرنده ارسال کنید، بدون اینکه ویدیوی شما در موتورهای جستجو، پیدا بشود.

دوم- استفاده  از FTP برای ارسال فایل ها، توصیه می شود. در بسیاری از موارد ارسال فایل ها از طریق FTP، این مزیت را دارد که حتی در صورت قطع شدن ارتباط اینترنتی در حین ارسال، امکان Resume  و ادامه ی عملیات ارسال بعد از وصل شدن مجدد اینترنت وجود دارد (یعنی در صورت قطع و وصل تماس، لازم نیست فایل را مجددا از ابتدا ارسال کنید).

سوم- استفاده از سایت های اشتراک گذاری فایل مانند 4shared یا YouSendIt نیز یکی از شیوه های ارسال خصوصی ویدئو است اما اولویت ندارد. از آنجا که خدمات مجانی این وب سایت ها، عمدتا محدود است، ممکن است ارسال فایل، با اختلال مواجه شود.

آسان ترین شیوه، همواره با تجربه کردن پیدا می شود. راه های گوناگون ارسال ویدئو را تجربه کنید و با دیگران در میان بگذارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی