توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۱ ب.ظ

نرم افزارهای ضد جاسوس افزار و تبلیغ افزار

در درس آشنایی با تهدیدهای امنیتی با مهم ترین خطرات دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدید. حالا نوبت به مقابله با آنهاست، اینجا به طور خاص به نرم افزارهای Anti Spyware می پردازیم. وقتی در مورد نرم افزار آنتی ویروس صحبت می کنیم اغلب منظور نرم افزاری است که ویروس ها و کرم ها را شناسایی و حذف می کند. اغلب کاربران بین تروجان، کرم و ویروس تفاوتی قائل نیستند و همه را به نام ویروس می شناسند. بیشتر نرم افزارهای آنتی ویروس این بد افزارها را شناسایی می کنند، اما وقتی نوبت به جاسوس افزارها و تبلیغ افزارها می رسد ماجرا متفاوت می شود.

همانطور که در درس های قبلی با جاسوس افزارها آشنا شدید، این نرم افزارها کار سرقت اطلاعات شما را انجام می دهند. اغلب اوقات شما از وجود آن ها بر روی کامپیوترتان اطلاع ندارید اما یکی از علامت های وجود چنین بد افزارهایی کُند شدن کامپیوتر است. بنابراین همیشه نسبت به کاهش سرعت کامپیوترتان حساس باشید. شاید یک نرم افزار مشغول جاسوسی کارهای شما یا سرقت اطلاعات تان است.

در حال حاضر آنتی ویروس هایی در بازار موجود هستند که کار تشخیص و حذف جاسوس افزارها و تبلیغ افزارها را هم انجام می دهند، اما همه ی آنها اینگونه عمل نمی کنند. بنابراین در میان کارشناسان امنیتی این نظریه وجود دارد که برای داشتن امنیت بهتر علاوه بر یک آنتی ویروس مناسب شما به یک نرم افزار ضد جاسوس افزار قدرتمند هم نیاز دارید تا پوشش وسیع تری داشته باشید.

در این درس با چند نرم افزار مفید، رایگان و قدرتمند از این دسته آشنا می شوید. می توانید یکی از آنها را انتخاب و بر روی کامپیوتر شخصی تان نصب کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۹:۵۱
دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۹ ب.ظ

نورسنجی- بخش دوم

نقش حساسیت (ISO)
به ازاء هر مرحله افزایش در ISO، حساسیت به نور دو برابر می شود و به اندازه یک استاپ می توان افزایش سرعت یا دیافراگم داشت. مثلا اگر در حساسیت ۱۰۰ سرعت و دیافراگم مناسب، ۶۰ و ۵.۶ باشد، اگر حساسیت ۲۰۰ شود، می توان با همان دیافراگم از سرعت ۱۲۰ یا با سرعت ۶۰ از دیافراگم ۸ استفاده کرد.

اعداد رایج ISO عبارتند از: ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۴۰۰ و ۸۰۰ و ۱۶۰۰ و ۳۲۰۰ و ۶۴۰۰ و ۱۲۸۰۰.

در بسیاری از مواقع استفاده از حساسیت بالا اجتناب ناپذیر است، مثلا در مواردی که نور کافی برای ثبت تصویر با حساسیت پایین یا امکان استفاده از سه پایه وجود ندارد. به عنوان مثال در عکاسی تئاتر، عکاسی خبری و یا عکاسی حیات وحش، علیرغم برخی تاثیرات مخرب آن، عکاس، ناچار به استفاده از حساسیت بالا می شود. بعضا عکاسان، تمایل دارند از تاثیرات حساسیت بالا(مانند گرین بالا) در عکس هایشان استفاده کند.

 

نورسنجی خودکار (انواع نورسنجی)
اغلب دوربین های امروزه اعم از آنالوگ و دیجیتال، دارای سیستم نورسنجی خودکار هستند. در این سیستم دوربین با نورسنجی برخی از نقاط تصویر و محاسبه میانگین در برخی موارد، به صورت اتوماتیک سرعت، دیافراگم، ISO و یا هر سه آنها را تنظیم می کند. این سیستم در همه مواقع کارآمد نخواهد بود. کما اینکه بارها در عکاس هایی که نورسنجی اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد، روشنی یا تاریکی بیش از حد بخشی از عکس به آن لطمه می زند. استفاده آگاهانه از این سیستم، نتیجه عکاسی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و برای این مقصود باید ابتدا با نحوه عملکرد این سیستم آشنا شد.

سه وضعیت بسیار رایج در نورسنجی خودکار وجود دارد:

- وضعیت تمام خودکار (Auto) که دوربین خود به تنظیم سرعت، دیافراگم و در بعضی موارد ISO می پردازد.

- وضعیت «تقدم سرعت شاتر» که معمولا با TV یا Time Value نشان داده می شود. در این وضعیت، عکاس سرعت مورد نظر را تعیین کرده و دوربین به طور خودکار، دیگر متغیرها (دیافراگم و در برخی موارد ISO) را تنظیم می کند.

- وضعیت «تقدم دیافراگم» که معمولا با AV یا Aperture Value نشان داده می شود. در این وضعیت، عکاس، دیافراگم مورد نظر را تنظیم کرده و دوربین به طور خودکار دیگر متغیرها (سرعت و در برخی موارد ISO) را تنظیم می کند.

البته باید توجه داشت که وضعیت های اتوماتیک دیگری هم توسط سازندگان طراحی می شود اما اساس کار آنها، همان تنظیم خودکار متغیرهای سرعت، دیافراگم و ISO براساس نتیجه نورسنج داخلی دوربین است.

معمولا اگر کلید شاتر را تا نیمه فشار دهیم، عمل نورسنجی توسط نورسنج داخلی دوربین انجام می گیرد. همان طور که اشاره شد، در این سیستم، نورسنج با خوانش برخی از نقاط تصویر، تنظیمات مناسب را به عکاس نشان می دهد و می تواند به طور خودکار به تنظیم سرعت، دیافراگم و حساسیت بپردازد. اما عامل تعیین کننده در این تنظیمات، نحوه خوانش نور می باشد. در این زمینه چهار روش اصلی در خوانش نور (انواع نورسنجی) ممکن است در دوربین وجود داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۹

مفهوم ریتم و تکرار
تکرار منظم یک عنصر، اصطلاحا ریتم خوانده می شود. ریتم در بعضی هنرها مانند موسیقی عنصری ذاتی است که بدون وجود آن هیچ آهنگی ساخته نمی شود. اما در هنرهای تجسمی ایجاد ریتم یکی از تکنیک هایی است که می تواند به طراح در ایجاد معناهایی خاص در تصویر کمک کند. برای ایجاد ریتم باید یک عنصر پایه ای ایجاد کرد. این عنصر پایه ای (یا مُوتیف) می تواند از شکلی ساده یا پیچیده تر درست شده باشد. تکرار منظم این عنصر پایه ای در تصویر یا به تنهایی کلیت تصویر را شکل می دهد و یا زمینه ای برای حضور دیگر عناصر تصویری را به وجود می آورد.

برای روشن شدن مطلب و اهمیت معنای ریتم در تصویرسازی دو مثال در اینجا ارایه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۷
دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ب.ظ

درس پنجم- اسناد تجاری

در دنیای پیشرفته امروز می‌توان در معاملات به جای پرداخت نقدی و انتقال حجم زیادی از پول نقد از اسناد تجاری استفاده کرد.

با توجه به حجم بسیار زیاد تجارت در دنیای امروز، بدون استفاده از اسناد تجاری عملا تجارت امکان‌پذیر نخواهد بود.

اسناد تجاری، انواع مختلفی دارد. در این دوره آموزشی فقط در مورد سه نوع مهم آنها یعنی سفته، برات و چک بحث می‌شود.

 

مفهوم اسناد تجاری
در معنای عام اسناد تجاری به کلیه اسنادی گفته می‌شود که بین شرکتها و تجار رد و بدل می‌شود.

ولی به طور تخصصی به اسنادی گفته می‌شوند که که قابل نقل و انتقال هستند، متضمن پرداخت مبلغ معینی در زمان مشخصی هستند، به جای پول وسیله پرداخت قرار می‌گیرند و از مقررات قانونی ویژه‌ای پیروی می‌کنند.

 

چک
چک نوشته‌ای است که به موجب آن صادرکننده، وجهی را مسترد یا به دیگری واگذار می‌کند. صادر کننده چک باید حداقل معادل مبلغ چک در بانک موجودی داشته باشد. به طور کلی چک وسیله دریافت و پرداخت است و به جای پول نقد به کار می‌رود.

با توجه به قانون تجارت، محل و تاریخ صدور باید در چک قید شود و به امضای صادر کننده برسد. چک می‌تواند در وجه حامل یا حواله ‌کرد یا شخص معینی باشد.

چک دارای جنبه کیفری است. سهولت پیگیری و صدور حکم جلب، استفاده از چک را متداول کرده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۵
يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۷ ب.ظ

درس هشتم- تابع عرضه

در مثال آب و الماس دیدیم که عرضه کم یک کالا می تواند موجب افزایش قیمت آن شود. بگذارید سوالی پرسیم:

آیا هر کالایی که به تعداد زیاد عرضه نشود، گران قیمت خواهد بود؟ لباس یا کفش مستعمل یک چهره مشهور با قیمت بالایی فروخته می شود. آیا لباس یا کفش مستعمل من و شما هم با اینکه به تعداد کم عرضه می شود (احتمالا حتی از لباس و کفش مستعمل یک چهره مشهور هم عرضه کمتری داشته باشد، چرا که ما پول کمتری برای خرید لباس و کفش نو داریم بنابراین از مستعملش هم کمتر خواهیم داشت) در بازار با قیمتی بالا فروخته می شود؟ واضح است که خیر.

دلیلش چیست؟ دلیلش آن است که برای کفش مستعمل من و شما تقاضایی وجود ندارد. 

میزان عرضه یک کالا به حجمی از کالا گفته می شود که فروشندگان می خواهند و می توانند به فروش برسانند. قانون عرضه (Law of Supply) می گوید اگر همه عوامل دیگر ثابت باشند، افزایش قیمت موجب افزایش عرضه یک کالا خواهد شد.

منحنی عرضه (Supply Curve)، منحنی نشان دهنده رابطه میان قیمت یک کالا و میزان عرضه کالاست. منحنی عرضه در بازار برآیند منحنی های عرضه برای تک تک فروشندگان است. بگذارید این مسئله را بررسی کنیم. فرض کنید جدول ۱ نشان دهنده رابطه قیمت و عرضه برای آرش است.

  آرش
قیمت میزان عرضه
۱ ۰
۲ ۲
۳ ۴
۴ ۶
۵ ۸
۶ ۱۰

جدول ۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۹:۳۷
يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۵ ب.ظ

هوکس ها، دروغ یا شوخی؟

یک روز پیش از جشن هالووین سال 1938، مردمان بسیاری در ایالات متحده آمریکا در حال گریه کردن، دعا خواندن، دویدن، آماده سازی تفنگ های قدیمی، پنهان شدن در زیرزمین ها، خیره شدن به آسمان و پوزش طلبیدن از دوستان سابقشان بودند. بی خیال ترها با بطری شرابی در دست فقط به آسمان خیره مانده بودند و منتظر بودند که دشمنان خونریزشان از مریخ سر برسند. البته نه جنگی درگرفته بود و نه آمریکایی ها به جنون جمعی مبتلا شده بودند. علت فقط برنامه ای رادیویی از یکی از نوابغ بعدی رادیو و سینما به نام «اورسن ولز» بود که همانطور که او طراحی کرده بود جدی گرفته شده بود. ولز نمایشنامه ای را اجرا کرده بود که از رمان جنگ دنیاها نوشته هربرت جرج ولز اقتباس شده بود و در آن اخبار و گزارش هایی از حمله ی نیروهای فرازمینی با جدیت توصیف و مخابره می شدند. یک هوکس.

هوکس چیست؟
هوکس دروغی است که آگاهانه و به قصد فریب یا شوخی کردن با کسانی ساخته می شود که احتمالا آن را باور می کنند. هر نوع خبر دروغی هوکس نیست بلکه آن خبری هوکس است که سازنده آن به قصد فریفتن یا شوخی کردن با دیگران تعمدا آن را ساخته باشد. هوکس ها در قالب اخبار و گزارش های جدی ارائه می شوند.

ریشه ی لغوی این کلمه را از Hocus Pocus به معنای تردستی دانسته اند و احتمالا ریشه تاریخی هوکس ها به شوخی های شفاهی گروهی از مردمان  قدیم برگردد که با ساختن دروغ هایی درباره ی مُردن اشخاص صاحب نام، حمله گرگ ها، ازدواج آشنایان و مواردی از این قبیل اسباب شوخی و خنده و بعضا انتقاد یا انتقام گیری را علم می کرده‌اند.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۵
يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۳ ب.ظ

درس هفتم- عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا دو واژه ای هستند که اقتصاددانان بسیار به کار می برند. عرضه و تقاضا دو نیرویی هستند که اقتصاد را می رانند و بازار را شکل می دهند.

 

بازار چیست؟
بازار مجموعه ای از خریداران و فروشندگان یک کالا یا خدمت را می گویند. در بازار خریداران میزان تقاضا (Demand)  و فروشندگان میزان عرضه (Supply)  را معین می کنند. بازار می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. گاهی این بازار بسیار سامان داده شده است و گاه کمتر. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۳
پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

درس چهاردهم- ویرایش داده ها

در درس قبلی با چگونگی پاک کردن داده ها در پایگاه از طریق پی اچ پی و فرستادن شماره شناسه کاربر آشنا شدیم. حال می خواهیم با استفاده از تکنیک های دیگر داده ها را ویرایش کنیم.

 

ویرایش داده ها
برای اجرای این مهم از چند تکنیک که تا به امروز یاد گرفتیم استفاده می کنیم، مواردی مانند فرم با محتوای چسبان، برچسب های پنهان، ارزیابی داده ها و در آخر نوشتن پرسوجو. توضیح این قسمت بسیار ساده خواهد بود زیرا که در درس قبلی چیزی مانند این کار را با اندکی تفاوت انجام دادیم.

برای این درس باید برگه دیگری با نام edit.php بسازیم و همانند درس قبل پیوند آن را در داخل برگه کاربران قرار دهیم.

ساخت برگه ویرایش
فایلی به نام edit.php در کنار دیگر فایل ها بسازید و کدهای زیر را در آن قرار دهید:

<?php
$page_title = ' ویرایش کاربران';
include ('includes/header.html');
echo '<h1>ویرایش کاربر  </h1>';
// بررسی شماره شناسه کاربری 
if ( (isset($_GET['id'])) && (is_numeric($_GET['id'])) ) { 
     $id = $_GET['id'];
} elseif ( (isset($_POST['id'])) && (is_numeric($_POST['id'])) ) { 
     $id = $_POST['id'];
} else { 
     echo '<p class="error"> این برگه به اشتباه باز شده </p>';
     include ('includes/footer.html'); 
     exit();
}
require_once ('db_connection.php'); 
// بررسی ارسال فرم
if (isset($_POST['submitted'])) {
     $errors = array();
     if (empty($_POST['first_name'])) {
          $errors[] = 'نام خود را فراموش کرده اید';
     } else {
          $fn = mysqli_real_escape_string($dbc, trim($_POST['first_name']));
     }
     if (empty($_POST['last_name'])) {
          $errors[] = ' نام خانوادگی فراموش شده است ';
     } else {
          $ln = mysqli_real_escape_string($dbc, trim($_POST['last_name']));
     }
     if (empty($_POST['email'])) {
          $errors[] = ' رایانامه نوشته نشده است  ';
     } else {
          $e = mysqli_real_escape_string($dbc, trim($_POST['email']));
     }
     if (empty($errors)) { 
          //  آزمایش منحصر بودن رایانامه
          $q = "SELECT ID FROM users WHERE email='$e' AND ID != $id";
          $r = @mysqli_query($dbc, $q);
          if (mysqli_num_rows($r) == 0) {
          $q = "UPDATE users SET first_name='$fn', last_name='$ln', email='$e' WHERE ID=$id LIMIT 1";
          $r = @mysqli_query ($dbc, $q);
          if (mysqli_affected_rows($dbc) == 1) { // If it ran OK.
               echo '<p> ویرایش انجام شد </p>';
          } else { 
               echo '<p class="error"> خطای سیستمی! ویرایش انجام نشد </p>'; 
               echo '<p>' . mysqli_error($dbc) . '<br /> ' . $q . ' پرسوجو </p>'; 
          }
     } else { // قبلا با این رایانامه ثبت نام شده است.
               echo '<p class="error"> این رایانامه قبلا ثبت شده است.</p>';
          }

     } else { // Report the errors.
               echo '<p class="error"> خطاهای زیر انجام شده است. <br />';
               foreach ($errors as $msg) { // Print each error.
                    echo " $msg - <br /> ";
               }
               echo '</p>';
     

// گرفتن اطلاعات کاربر
$q = "SELECT first_name, last_name, email FROM users WHERE ID = $id";
$r = @mysqli_query ($dbc, $q);
if (mysqli_num_rows($r) == 1) { 
     $row = mysqli_fetch_array ($r, MYSQLI_NUM);
     echo '<form action="edit.php" method="post">
<label>نام</label><input type="text" name="first_name" value="' . $row[0] . '" /
<label>نام خانوادگی </label><input type="text" name="last_name" value="' . $row[1] . '" />
<label>رایانامه  </label><input type="text" name="email" value="' . $row[2] . '"  /> 
<p><input type="submit" name="submit" value="ارسال" class="submit" /></p>
<input type="hidden" name="submitted" value="TRUE" />
<input type="hidden" name="id"  value="' . $id . '" />
</form>';
} else { 
     echo '<p class="error"> این برگه به خطا باز شده است.</p>';
}
mysqli_close($dbc);
include ('includes/footer.html');
?>

قبل از اینکه به شرح کد بپردازیم ابتدا مراحل تغییرات در دیگر فایل هایی که با این برگه ارتباط دارند را شرح می دهیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۸:۱۸
چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ق.ظ

فیلم ها را چگونه بفرستیم؟

اگر از سایت های اشتراک گذاری تصویر مانند Youtube یا Vimeo استفاده می کنید، این نکات را به خاطر بسپارید:

اول- با توجه به مطالبی که در مورد حجم فایل ارسالی در درس قبل ذکر شد، سعی کنید «قابل رویت ترین» کیفیت فیلم را ارسال کنید.

دوم- برخلاف تصور، ارسال فیلم، فقط بخش کوچکی از کار است، نام گذاری درست و توضیح آنچه که تصویر گرفته اید، گاهی از فیلم ارسالی مهم تر است:
الف- نامگذاری (تیتر یا Title) برای ویدیو  را، خصوصا اگر از واقعه ی خبری مانند تظاهرات است، به هر دو زبان فارسی و انگلیسی انجام دهید. بهتر است تیتر انتخابی با جزییات و ساده باشد. شرح کوتاه واقعه، نام کشور (ایران)، شهر و محل حادثه را با ویرگول پشت سر هم ذکر کنید و سپس به انگلیسی نیز بنویسید. مثلا از حاشیه ی راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی (22 بهمن) در خیابان انقلاب بنویسید:

تظاهرات پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان انقلاب تهران، 22 بهمن، Iranian people demonstration, Iran, Tehran, Enghelab Street 89

به این ترتیب، امکان استفاده از ویدئو را برای غیرفارسی زبان ها نیز فراهم کرده اید. اگر گزارشتان، خبر فوری نیست، می توانید نامگذاری را به زبان فارسی و خلاقانه انجام دهید. تصور کنید برای یک مقاله، تیتر انتخاب می کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که تیتر انتخابی، به گونه ای باشد که موتورهای جستجو، آن را پیدا کنند.

ب- در بخش توضیحات (Description) توضیح کاملی از واقعه بنویسید. ساعت و تاریخ زمان حادثه را در توضیحات خود بیاورید. هر آنچه که در ویدیو به هر دلیلی نتوانسته اید منتقل کنید، در نوشته جبران کنید. اگر از تظاهراتی فیلم گرفته اید و به دلایلی نتوانسته اید در هنگام ضبط، توضیح کاملی بدهید، آن را در توضیحات ویدئو لحاظ کنید. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که در روزهای پر خبر، میلیون ها چشم، در انتظار دیدن تصاویر و اطلاعات دست اول شهروندان روزنامه نگار هستند. تا آنجایی که می توانید، توضیحات را به زبان انگلیسی نیز بنویسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۶
چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۵ ق.ظ

اخلاق روزنامه‌نگاری و شهروند- روزنامه‌نگار

روزنامه نگاری مانند هر حرفه ی دیگری دارای اصول اخلاقی است که چارچوب اخلاق را در روزنامه نگاری مشخص می کند. هر رسانه ای براساس وظایف و همچنین قوانین کشوری که در آن پایه گذاری شده است، دارای منشور اخلاقی است که تمامی کارمندان آن رسانه موظف به پیروی از آن هستند.

جامعه ی روزنامه نگاران حرفه ای (SPJ) اصول اخلاقی را برای روزنامه نگاران منتشر کرده است که تا حدودی می توان آن را جهان شمول دانست و می توان از این اصول در رسانه های سراسر دنیا استفاده کرد. این اصول به صورت خلاصه در چهار دسته طبقه بندی می شوند:

  • جستجوی حقیقت و انعکاس آن: یک روزنامه نگار باید همواره حقیقت را بازتاب دهد و خارج از دیدگاه های سیاسی، مذهبی و...، اخبار درست و صحیح را بدون هیچگونه تحریف و دستکاری به مخاطب خود ارائه دهد.
  • حداقل ضرر و زیان: یک روزنامه نگار نباید برای تهیه ی خبر اجازه ی انجام هر کاری را به خود بدهد و دقت کند که در حین تهیه ی گزارش به حریم خصوصی دیگران وارد نشود.
  • مستقل باشید: یک روزنامه‌نگار باید همواره مستقل باشد تا بتواند اخبار را به درستی منعکس کند. وی باید خود را وابسته به حزب، انجمن و یا گروهی نکند و هرگز نباید بر سر یک خبر معامله کند.
  • پاسخگو باشید: یک روزنامه نگار باید خطاهای خود را بپذیرد و آنها را اصلاح کند و نسبت به آنچه منتشر می کند، مسئولیت پذیر باشد. در عین حال باید خطاهای غیراخلاقی دیگر رسانه ها را نیز منتشر کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۵