توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ

درس ششم- امنیت در اندروید- تخصصی

ه آخرین درس این دوره آموزشی خوش آمدید!

در این درس شما با اپلیکیشن های مختلفی آشنا خواهید شد که به کمک آنها می توانید امنیت دستگاه اندروید خود را بیش از پیش کنید. نکته ای که در اینجا باید به خاطر داشته باشید آن است که تعداد اپلیکیشن های حاوی بدافزار برای ابزارهای اندروید بسیار بیشتر از آی او اس است و این تفاوت به دلیل سیاست نسبتا باز گوگل نسبت به اپل در تایید یک اپلیکیشن باز می گردد.

با این مقدمه به سراغ معرفی چند اپلیکیشن مهم و کاربردی برای سیستم عامل اندروید می رویم.

 

Guardian Project
پروژه گاردین یکی از معروف ترین وب سایت ها در زمینه امنیت در دنیای اینترنت است به گونه ای که چندین اپلیکیشن کاربردی برای امنیت بیشتر کاربران ابزارهای اندروید طراحی و منتشر کرده است که شما به رایگان می توانید آنها را از طریق وب سایت گاردین و یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

Orbot: این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که به صورت ناشناس و بدون محدودیت اعمال شده از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی، وبگردی کنید، پیام خصوصی و یا ایمیل ارسال کنید. نکته مهم در مورد Orbot آن است که شما با نصب این اپلیکیشن، چندین امکان را به صورت یکجا خواهید داشت. (دانلود از گوگل پلیدانلود از پروژه گاردین)

Gibberbot: این اپلیکیشن به درد کسانی می خورد که خوره چت کردن با دیگران هستند! به کمک این اپلیکیشن شما می توانید محتوای چت خود را رمزگذاری کنید و به این صورت امکان دسترسی به محتوا چت خود را از بین ببرید. دقت کنید که گفتگوی شما با فرد مقابل تان در حالتی رمزگذاری می شود که وی از ChatSecure (برای آی او اس)، Pidgin (برای لینوکس/ ویندوز) و Adium (برای مک) استفاده کند. (دانلود از گوگل پلیدانلود از پروژه گاردین)

RedPhone: این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا کلیه مکالمات تلفنی خود را رمزگذاری کنید و به این صورت امکان شنود آنها را از بین ببرید. دقت کنید که در زمان استفاده از این اپلیکیشن ممکن است که کیفیت صدای تماس شما کمی پایین بیاید. (دانلود از گوگل پلی)

TextSecure: همانگونه که از نام این اپلیکیشن مشخص است، به کمک آن می توانید کلیه پیامک های موجود در گوشی اندروید خود را رمزگذاری کنید به گونه ای که اگر گوشی خود را گم کردید و یا به سرقت رفت، امکان خوانده شدن پیامک های موجود در آن از بین برود. دقت کنید که اگر فرد گیرنده پیامک شما نیز از این اپلیکیشن استفاده کند، پیامک تان در زمان انتقال نیز رمزگذاری شده خواهد بود و به این صورت امکان خواندن آن از بین می رود. (دانلود از گوگل پلی)

برای مشاهده لیست کامل اپلیکیشن های پروژه گاردین می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

 

آنتی ویروس
با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید ده ها آنتی ویروس برای دستگاه اندروید خود پیدا کنید که برخی از آنها پولی و برخی دیگر رایگان هستند. اما در این میان چند آنتی ویروس کارآیی خود را به خوبی نشان داده اند که پیشنهاد ما به شما نصب یکی از آنهاست:

- Antivirus Security - FREE: شرکت AVG یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تولید آنتی ویروس است که نام آن برای بسیاری از کاربران ایرانی به واسطه آنتی ویروس معروفش برای سیستم عامل ویندوز آشنا است. اپلیکیشن Antivirus Security نسخه موبایلی آنتی ویروس AVG است که برای اندروید طراحی شده است. (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار)

- Sophos Mobile Security Free Edition: این اپلیکیشن محصول شرکت سوفوس است که به کمک آن می توانید کلیه اطلاعات موجود در اندروید خود از جمله اپلیکیشن ها را اسکن کرده و از نظر سالم بودن مورد بررسی قرار دهید. یکی از ویژگی های مهم این آنتی ویروس آن است که با نصب آن، سرعت پردازش اطلاعات در دستگاه اندرویدتان کاهش پیدا نمی کند. (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار)

- Lookout Security & Antivirus: اگر دوره «مبانی اندروید به زبان ساده» را گذرانده باشید، نام این آنتی ویروس برای شما آشنا است. این آنتی ویروس رایگان است هر چند که برای نسخه ویژه آن باید هزینه ای را پرداخت کنید. (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار)

- McAfee Antivirus & Security: نام مک آفی آنقدرها آشنا است که نیازی به توضیح در مورد آن نیست! (دانلود از گوگل پلی)

- avast! Mobile Security: این اپلیکیشن یکی از پرطرفدارترین آنتی ویروس های منتشر شده برای دستگاه های اندروید است که هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد. (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار)

 

ردیابی اندروید
در درس چهارم در مورد یکی از ویژگی های خوب آی او اس که امکان رهگیری دستگاه آی او اس را به ما می داد صحبت کردیم. حال آنکه با نصب دو اپلیکیشن Android Lost (دانلود از گوگل پلی) و Wheres My Droid (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار) بر روی ابزار اندرویدی خود، می توانید این امکان را داشته باشید که به دستگاه خود پیامک ارسال کنید، صدای زنگ آن را بلند کنید و یا آنکه موقعیت جغرافیای آن را بدست بیاورید.

 

دیوار آتشین
اگر علاوه بر تمام موارد بالا همچنان احساس می کنید که جای یک چیزی در اندروید شما خالی است، با اپلیکیشن DroidWall - Android Firewall احتمالا مشکل تان حل خواهد شد. این اپلیکیشن نقش دیوار آتشین یا همان فایروال را برای ابزار اندرویدی تان بازی می کند به گونه ای که می توانید ترافیک رد و بدل شده از طریق دستگاه اندروید خود را کنترل و بررسی کنید. (دانلود از گوگل پلیدانلود از بازار)

نکته: برای نصب این اپلیکیشن به دسترسی root نیاز دارید.

هم اکنون شما به کمک نکات و اپلیکیشن هایی که در این درس و درس گذشته بیان کردیم به راحتی می توانید امنیت دستگاه اندرویدی خود را افزایش دهید.

در اینجا این دوره آموزشی به پایان می رسد و امیدواریم که این دوره دید شما را در مورد مفهوم امنیت در ابزارهای قابل حمل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها بازتر از گذشته کرده باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی