توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ق.ظ

درس هشتم- کاربرد اندروید در زندگی روزمره

شما یک موبایل اندرویدی خریده اید و تا اینجا شیوه استفاده از آن را به خوبی آموخته اید. همچنین بهترین برنامه های کاربردی موجود را هم روی آن نصب کرده اید. اما بگذارید به گونه ای دیگر ماجرا را نگاه کنیم: چه باید کرد تا اسمارت فون اندرویدی مان از پس کارهای روزمره ما برآمده و اندکی زندگی را آسان تر کند؟ آیا می توان اپلیکیشن هایی را یافت که به آسان تر شدن کارها و یا انجام سریع تر آنها کمک کنند؟ بگذارید چرخی در برنامه های اندرویدی موجود بزنیم.

 

قدم اول: فعال سازی یک حساب گوگل روی تلفن هوشمند اندرویدی
یکی از بزرگترین مزایای اندروید، یکپارچگی امکانات و قابلیت های آن با سرویس ها و خدمات گوگل است. به همین دلیل هنگام راه اندازی اولیه اسمارت فون یا تبلت اندرویدی، سیستم از شما درخواست می کند که یک اکانت گوگل را برای استفاده پیش فرض برنامه ها، وارد کنید. این اکانت در واقع همان جیمیل شما است. پس از ثبت آن در اسمارت فون اندرویدی، می توانید نسخه پشتیبان مطمئنی از اطلاعات مختلف همچون ایمیل ها، شماره تماس ها، تقویم، لیست کارها و حتی بوکمارک ها و تنظیمات مرورگرتان در اختیار داشته باشید.

علاوه بر این، اگر اطلاعات تماس دوستان تان را درون بخش Contacts یا «مخاطبین» جیمیل وارد کرده باشید، اکنون دیگر برای انتقال شماره ها به موبایل هوشمند جدیدتان مشکلی نخواهید داشت. با فعال سازی حساب گوگلی روی موبایل تان، این اطلاعات به صورت خودکار در تلفن جدید وارد خواهند شد.

از دیگر مزایای ثبت اکانت گوگل، می توان به بهره مندی از اپلیکیشن جیمیل موبایل و دسترسی دائمی به ایمیل ها اشاره کرد. شما ایمیل های جدید را بلافاصله دریافت کرده و می توانید به راحتی به آنها پاسخ دهید.

هر ابزار اندرویدی در اولین راه اندازی، از شما درخواست اکانت گوگل می کند و در مراحل ورود نام کاربری و رمز عبور و دیگر اطلاعات ضروری شما را راهنمایی می کند. اما اگر به دلایلی حساب گوگل را روی تلفن هوشمند اندرویدی تان فعال نکرده اید، هر زمان که دوست داشته باشید، با پیگیری مراحل زیر می توانید این کار را انجام داده و یا حتی اکانت جدیدی را جایگزین حساب گوگل قبلی کنید:

۱- به منوی برنامه های موبایل رفته و به دنبال گزینه Settings بگردید. معمولا در تمام اسمارت فون های اندرویدی کلید پایین و وسط برای ورود به منو است.

۲- در صفحه Settings به دنبال عبارت Accounts یا Accounts & Sync باشید. بسته به نسخه اندروید مورد استفاده تان، یکی از این دو عبارت را خواهید یافت.

۳- حال  بر روی دکمه Add Account در پایین صفحه کلیک کنید.

۴- از میان گزینه های موجود، Google را انتخاب کنید.

۵- در صورتی که از قبل اکانت گوگل و جیمیلی دارید و می خواهید از آن استفاده کنید، گزینه Existing را انتخاب نمایید و در غیر این صورت دکمه رادیویی کنار عبارت New را تیک بزنید. در صورت انتخاب گزینه Existing از شما نام کاربری و رمز عبور اکانت مورد نظر خواسته می شود و مراحل ادامه می یابند.

در صورت انتخاب گزینه New از شما نام و نام خانوادگی برای اکانت جدید گوگل پرسیده شده و مراحل ساخت اکانت جدید دنبال می شوند. به خاطر داشته باشید در هر دو صورت باید موبایل شما به اینترنت وصل باشد.

۶- اکنون نوبت به انتخاب شیوه سینک و همگام سازی هر بخش از اطلاعات اکانت با تلفن هوشمند شما می رسد. با تیک زدن یا برداشتن تیک کنار هر گزینه، انتخاب می کنید که نسخه پشتیبان اطلاعات گوشی، شماره های تماس، تقویم و... با اکانت گوگل تان به صورت دائم همگام سازی شوند یا خیر.

۷- پس از انتخاب تنظیمات مناسب، برای اتمام کار دکمه Finish را لمس کنید. کار تمام است و شما اکانت جدیدی را روی موبایل تان تنظیم کرده اید.

نکته: در صورتی که قبلا اکانت های دیگری را روی اسمارت فون تان وارد کرده باشید، هنگام ورود به صفحه Accounts & Sync آنها را خواهید دید. در همین صفحه می توانید این اکانت ها را ویرایش کرده یا آنها را حذف نمایید.

 

قدم دوم: امنیت همیشه حرف اول را می زند.
اگر می خواهید از اسمارت فون تان برای کارهای شخصی و کاری استفاده کنید یا اینکه اطلاعات خصوصی خود و داده های مهم کاری را روی آن نگهداری کنید، باید به امنیت بیش از هر چیزی اهمیت دهید. برای کسانی که می گویند، «ای بابا، مگه ما چی روی گوشی مون داریم که امن باشه؟» بهتر است به چند مثال بپردازیم:

اکانت جیمیل شما روی موبایل تان فعال شده و شما تمامی ایمیل های تان را روی آن دریافت می کنید. تصور کنید که شما درخواست ریست رمز عبور بانکی یا سایت مهم دیگری را داده باشید، آنگاه ایمیل آن را روی موبایل تان دریافت کنید. و موبایل هم به راحتی برای خرابکاران در دسترس باشد.

یا اینکه مقادیری شارژ اینترنتی برای سیم کارت تان خریداری کرده اید. حال ایمیل و پیامک حاوی کد شارژ بلافاصله برای تلفن ارسال شده است. آنگاه یک دوست یا همکار کنجکاو که با صدای موبایل تان سراغ آن آمده، از شارژی که خریده اید لذت برده و ممنون شما هم خواهد بود.

و کمی بدبینانه تر اینکه شما عکس های خانوادگی و دوستانه بسیاری با موبایل تان گرفته اید که انتشار آنها می تواند موقعیت شغلی یا اجتماعی تان را با خطر مواجه کند. حال اسمارت فون شما به سرقت می رود! احتمالا اولین جمله این خواهد بود که «ای کاش روی موبایلم رمز گذاشته بودم. ای کاش الان می توانستم تمام اطلاعات آن را پاک کنم».

از تمام امکانات امنیتی فراهم شده توسط اندروید (تا جایی که مخل استفاده مفید از موبایل نباشند) بهره ببرید. حتما موبایل تان همیشه قفل باشد و برای استفاده نیازمند ورود رمز عبور یا شناسایی چهره به وسیله دوربین جلو یا انتخاب پترن مناسب باشد. در اندروید هر سه این امکانات قابل استفاده اند. اگر کمی وسواسی هستید، بهتر است یک قدم جلوتر رفته و استفاده از سیم کارت پس از روشن کردن موبایل را هم منوط به ورود پین کد کنید.

اگر بخواهید سخت گیری بیشتری به خرج دهید، بهتر است که برای فعال سازی موبایل، به جای اکانت گوگل اصلی تان، از یک اکانت گوگل مجزا بهره ببرید. اگر دوره «استاد بزرگی ایمیل و جیمیل» را گذرانده باشید، کار چندان سختی نیست که به ایمیل اصلی بگویید کدام پیام ها را برای اکانت گوگل روی موبایل ارسال کند و کدام یک را ارسال ننماید. این گونه جلوی ارسال پیام های مهمی چون ریست رمز عبور بانک یا سایت های مهم به اسمارت فون تان را می گیرید.

به صورت دوره ای اطلاعات ذخیره شده روی تلفن را بررسی کرده و موارد غیر ضروری را پاک کنید. اطلاعاتی را هم که فعلا به آنها نیاز ندارید به کامپیوتر و لپ تاپ تان انتقال داده و آنها را از روی موبایل پاک کنید. با این کار، دیگر هنگام سرقت یا گم شدن اسمارت فون تان، کمترین اطلاعات ممکن در دسترس  افراد غیرمجاز قرار خواهند گرفت.

حتما از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید. اکنون در بازار می توانید آنتی ویروس های موبایل رایگان و غیر رایگان مختلفی را بیابید. Avast! Mobile Security یکی از نمونه های خوب است که رایگان بوده و علاوه بر آنتی ویروس، امکانات دیگری را هم در اختیارتان می گذارد.

این برنامه امنیتی بخش ها و امکانات فراوانی را برای مبارزه با ویروس ها، کنترل سطح دسترسی اپلیکیشن ها، فیلتر تماس ها و پیامک ها، مقابله با فیشینگ و دیگر دسترسی های غیرمجاز سایت ها و... دارد. اما یکی از مهم ترین و کاراترین امکانات این اپلیکیشن امنیتی، بخش Anti-Theft آن است. قابلیت های این بخش آنچنان زیاد است که به خودی خود، می توانست یک اپلیکیشن مجزا باشد. این بخش از برنامه Avast به شما امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور، ردیابی موبایل، ارسال اخطار تعویض سیم کارت، قفل کردن کامل موبایل و دریافت برخی دستورات متنی را می دهد. (دانلود از گوگل پلی- دانلود از بازار)

آخرین و مهم ترین نکته در امنیت موبایل و اسمارت فون تان هم این است که جعبه آن را برای همیشه (واقعا همیشه) در جای امنی نگهداری کنید، زیرا در صورت مفقود شدن و یا سرقت موبایل عزیزتان، تنها ابزار پیگیری قانونی و اثبات مالکیت آن همین جعبه است که از سوی مخابرات و مراجع قضایی از شما درخواست می شود.

 

قدم سوم: برنامه های کاربردی روزانه
شما اکنون یک تلفن هوشمند دارید که فقط برای ارسال پیامک، تماس تلفنی و کارهایی از این قبیل طراحی نشده است. بلکه می تواند یک دستیار حرفه ای، ابزار چند رسانه ای و دوستی همراه برای هر کاری باشد.

در درس ۶ به برخی اپلیکیشن های مهم و کاربردی برای اندروید پرداختیم. مطمئنا با کمی جستجو می توانید اپلیکیشن های فراوانی بیابید که کارهای روزانه شما را بسیار ساده تر (و حتی جذاب تر) می کنند.

با استفاده از اپلیکیشن های مفید، شما از به همراه داشتن ابزارهای فراوان خلاص می شوید و در بسیاری مواقع نیازی به دفتر یادداشت، تقویم و حتی لپ تاپ ندارید.

البته ۱۵ برنامه برتر معرفی شده، همگی برای راحت سازی کارهای تان کاربرد دارند. اما چرا کمی به سرگرمی و سلامت نپردازیم؟ مثلا با استفاده از اپلیکیشن Cardio Trainer می توانید یک مربی ورزش قبراق و سر حال همراه داشته باشید که با توجه به میزان فعالیت شما، تمریناتی روزانه را برایتان پیشنهاد کند و میزان راه رفتن، دویدن و تحرک روزانه شما را اندازه گیری کند.

در این برنامه امکان تعیین هدف برای کاهش، یا افزایش وزن را در اختیار خواهید داشت که میزان فعالیت و دسترسی روزانه به هدف را به شما گوشزد می کند و نکته جذاب آن سینک شدن با گالری موسیقی موبایل تان است که به راحتی امکان گوش دادن به موسیقی مناسب هنگام ورزش را فراهم می آورد. مطمئنا با کمی جستجو شما برنامه های ورزشی و تناسب اندام بسیار بهتری را هم خواهید یافت.

معمولا تمامی اندرویدی ها به نوعی یک برنامه گزارش آب و هوا دارند که شما با تنظیم شهر خودتان، می توانید به صورت روزانه از وضعیت پیش بینی آب و هوا  با خبر شوید. البته علاوه بر این می توان اپلیکیشن های زیبای فراونی یافت که آب و هوا را همراه با پیش بینی های بیشتر و ظاهر جذاب تر برایتان به نمایش می گذارند. شاید در کار روزمره این اپلیکیشن چندان کاربردی به نظر نرسد اما هنگام برنامه ریزی برای یک سفر تفریحی، کاری یا میهمانی خارج شهر، به خوبی قابلیت های خود را به رخ می کشد.

اگر از قبل با دراپ باکس آشنایی نداشتید، طی این دوره آن را به خوبی شناخته اید. این ابزار در حقیقت می تواند یک کیف اسناد یا آلبوم خانوادگی و یا هر چیز دیگری برایتان باشد. همیشه ممکن است به کپی از مدارک شناسایی و اسنادتان نیاز پیدا کنید؟ خب، آنها را اسکن کرده و در دراپ باکس نگه دارید. در هر زمان از طریق لپ تاپ یا اسمارت فون تان به این مدارک دسترسی داشته و می توانید با پرینت آنها، کار خود را راه بیندازید.

یکی از برنامه های عالی که روی هر اسمارت فونی می توان یافت، ضبط صوت آن است. این ابزار تنها برای ضبط یک مصاحبه، سخنرانی یا موسیقی زنده مورد علاقه نیست. بلکه به کمک آن شما یک دفتر یادداشت سریع و راحت در اختیار دارید. تنها کافی است هر کاری را که یادتان می آید یا لازم است فهرست کنید، به صورت یک فایل صوتی ضبط نمایید و سپس آنها را مرتبط کنید. البته برخی برنامه های یادداشت صوتی مناسب هم پیدا می شوند که مدیریت این فایل ها را بسیار ساده تر می سازند. خوبی ضبط تسک ها و کارهای روزانه این است که هر جا و زمانی می توان این کار را انجام داد، حتی هنگام رانندگی یا پیاده روی.

اگر دانشجو هستید و یا در یکی از رشته های مهندسی و علوم پایه مشغول به کار هستید، حتما قدر اپلیکیشن Formulas Lite را بیش از هر کس دیگری می دانید. یک برنامه رایگان و ساده که تعداد بسیار زیادی از فرمول های پرکاربرد ریاضی، فیزیک و شیمی را درون خود جا داده و البته با یک ماشین حساب مهندسی، برنامه ای کامل از کار در آمده است.

اگر از تلویزیون هوشمند یا اسمارت تی وی های جدید بهره می برید، شاید کمی جستجو در میان اپلیکیشن های اندروید، بتواند موبایل شما را تبدیل به کنترل تلویزیون تان هم بکند. حداقل مواقعی که کمی تنبل شده اید، لازم نیست به دلیل پیدا نکردن کنترل، یک شبکه تلویزیونی را تحمل کنید. پس همین الان دنبال یک اپلیکیشن Remote Control برای مدل تلویزیون تان بگردید.

یکی از کارهای لذت بخش هنگام صرف صبحانه، استراحت یا انتظار در مکان های مختلف، مطالعه است. برخی هم چنان به آن عادت کرده اند که همیشه یک کتاب، مجله یا روزنامه به همراه دارند. اما با داشتن یک ابزار هوشمند اندرویدی که همیشه به اینترنت دسترسی دارد، چرا بار اضافی به همراه داشته باشید؟ علاوه بر اینکه می توانید نسخه های الکترونیکی کتاب های دلخواه تان را به همراه خود جا به جا کنید، با اپلیکیشن هایی چون جار، کیوسک، نگار، خبرگردی و دیگر برنامه های خبرخوان ویژه اندروید، می توانید به راحتی اغلب روزنامه ها و مجلات موجود در بازار را ورق زده و مطالعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی