توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یکی از مهمترین کاربردهای یک تلفن هوشمند، دسترسی راحت و تقریبا دائمی به اینترنت است که کیفیت استفاده از موبایل و همچنین میزان بهره وری دارنده آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. اما بر روی اسمارت فون اندرویدی مان چگونه می توانیم از اینترنت استفاده کنیم؟ تقریبا تمام موبایل های اندرویدی موجود در بازار دارای قابلیت وای فای بوده و می توانند به صورت بی سیم از مودم وایرلس خانگی یا اداری اینترنت را دریافت کنند. البته راه دیگر (و کم سرعت تر) که می تواند اینترنت دائمی را برای تان فراهم کند، استفاده از خدمات اینترنتی اپراتوری است که سیم کارت خود را از آن تهیه کرده اید.

در این درس ابتدا به شیوه اتصال موبایل اندرویدی به مودم وایرلس و آنگاه به تنظیمات لازم جهت استفاده از اینترنت اپراتورهای ایرانسل و همراه اول خواهیم پرداخت.

 

اینترنت وایرلس با استفاده از وای فای
شاید راحت ترین شیوه دسترسی به اینترنت روی ابزار اندرویدی، استفاده از شبکه اینترنت وایرلس خانه یا محل کارتان باشد. برای این کار، در اولین قدم باید Wi-Fi دستگاه اندرویدی تان روشن باشد. اگر تا کنون در این بخش تغییری اعمال نکرده اید، احتمالا وای فای تان روشن و آماده جستجوی شبکه بی سیم است. اما اگر وای فای ابزار اندرویدی تان خاموش است، از روش زیر برای روشن کردن آن استفاده کنید:

۱- درون لیست اپلیکیشن ها یا از طریق دکمه Menu وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید.

۲- حال گزینه  Wireless & networks را انتخاب کنید.

۳- در صورت روشن بودن وای فای، در جلو گزینه Wi-Fi یک تیک سبز رنگ مشاهده می کنید.

۴- با تپ کردن روی گزینه Wi-Fi مربع کنار آن را تیک زده و وای فای تان را روشن کنید.

اکنون ابزار اندرویدی شما به صورت خودکار دنبال شبکه های وایرلس موجود در نزدیکی خود گشته و از شما برای اتصال به آنها سوال می کند. البته در صورتی که قبلا به شبکه ای متصل شده باشید، اکنون به صورت خودکار دستگاه تان به آن شبکه متصل می شود. برای مشاهده لیست شبکه های بی سیم موجود در اطراف تان و انتخاب شبکه مناسب برای اتصال مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در همان پنجره Wireless & networks بر روی عبارت Wi-Fi Settings تپ کنید.

۲- اکنون در پنجره جدید لیست تمام شبکه های بی سیم در دسترس را می توانید ببینید. با کلیک بر روی نام شبکه مورد نظر به آن متصل خواهید شد.

۳- البته اگر شبکه انتخابی تان با رمز عبور محافظت شود، کادر درخواست رمز عبور باز خواهد شد. پس از وارد کردن رمزعبور، دکمه Connect را بزنید.

۴- پس از لحظاتی در زیر نام شبکه انتخابی تان عبارت Connected ظاهر خواهد شد. شما اکنون به اینترنت دسترسی دارید.

نکته: اپلیکیشن های زیادی می توانید بیابید که اطلاعات شبکه های وایرلس و اتصال یا قطع ارتباط را برای تان روی صفحه به نمایش می گذارند. برخی از آنها ویجت هایی هم دارند که این اطلاعات را به شکل زیبا و کاربردی بر روی صفحه اصلی ابزار اندرویدی تان نشان می دهند. یکی از نمونه های خوب و رایگان این اپلیکیشن ها، WiFi Manager است. (دانلود از گوگل پلی- دانلود از بازار)

 

استفاده از اینترنت اپراتور مخابراتی
یکی دیگر از شیوه های استفاده از اینترنت در موبایل های اندرویدی و دیگر انواع اسمارت فون، اتصال به اینترنت شبکه مخابراتی از طریق سیم کارت است. با این کار شما در هر مکانی که به شبکه مخابراتی تان متصل باشید، اینترنت هم در اختیار خواهید داشت. البته در ایران این اینترنت سرعت چندانی نداشته و تنها برای کارهای ضروری قابل استفاده است. اما در برخی کشورها سرعت آن با اینترنت وایمکس و ADSL رقابت می کند.

معمولا برای استفاده از این اینترنت نیازی به تنظیمات زیاد ندارید و اولین بار که سیم کارت را روی دستگاه تان بگذارید، تنظیمات از طریق پیامک برای تان ارسال می شوند. اما اگر از تلفن های جدیدی استفاده می کنید که تنظیمات ویژه آنها در پایگاه داده شبکه مخابراتی وجود ندارند، لازم است این کار را به شکل دستی انجام دهید. در اغلب مواقع شبکه مخابراتی با ارسال پیامکی به شما اطلاع می دهد که تنظیمات تلفن شما ارسال شده اند یا اینکه اصلا وجود ندارند.

البته برای استفاده از اینترنت سیم کارت همراه اول، ابتدا لازم است که در سایت mci.ir ثبت نام کرده و اینترنت سیم کارت تان را فعال کنید. اما در مورد ایرانسل نیازی به این کار نیست. در صورتی که تنظیمات از طرف شبکه برای تان ارسال نشدند، مراحل زیر را دنبال کنید تا قادر به استفاده از اینترنت سیم کارت باشید:

۱- ابتدا باید به تنظیمات شبکه دسترسی پیدا کنیم. بنابراین از درون بخش Menu یا لیست اپلیکیشن ها گزینه Settings را باز کرده و بر روی Wireless and Networks تپ نمایید.

۲- حال از لیست امکانات این بخش، گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید تا به تنظیمات اینترنت شبکه موبایل دسترسی داشته باشید.

۳- حال باید یک اکسس پوینت برای اتصال به اینترنت سیم کارت تعریف کنید. بر روی عبارت Access Point Names تپ کنید.

۴- اگر تنظیمات صحیح اتصال به اینترنت برای موبایل تان ارسال شده باشند، نام آن را در این صفحه می بینید. در غیر این صورت از منوی پایین، گزینه New APN را برای تعریف نقطه دسترسی جدید کلیک کنید.

۵- اکنون نوبت به ثبت مشخصات دسترسی به اینترنت رسیده است. در اینجا با توجه به اینکه سیم کارت تان ایرانسل یا همراه اول است یکی از تنظیمات ویژه آن را باید وارد کنید:

همراه اول: در بخش Name عبارت دلخواهی مانند MCI-GPRS را وارد کنید. در بخش APN هم عبارت mcinet را تایپ نمایید. دیگر کادرها و تنظیمات را بدون هیچ تغییری باقی بگذارید. اکنون بر روی گزینه Save در پایین صفحه کلیک کنید.

ایرانسل: در بخش Name عبارت دلخواهی مانند Irancell-GPRS را وارد کنید. در بخش APN هم عبارت mtnirancell را تایپ نمایید. دیگر کادرها و تنظیمات را بدون هیچ تغییری باقی بگذارید. اکنون بر روی گزینه Save در پایین صفحه کلیک کنید.

۶- در آخرین قدم توجه داشته باشید که در صفحه تنظیمات Wireless & Settings گزینه Mobile network تیک خورده باشد. اکنون موبایل به صورت خودکار به اینترنت سیم کارت دسترسی داشته و دائما به آن وصل خواهد بود. البته هنگامی که به شبکه وای فای متصل شوید، اینترنت سیم کارت قطع می شود. نشانه استفاده از اینترنت سیم کارت، یک حرف E یا G درشت در بالای صفحه موبایل است که دو فلش در زیر آن، رد و بدل شدن اطلاعات را نشان می دهند.

رایتل
رایتل یکی دیگر از اپراتورهایی است که به تازگی فعالیت خود را در برخی نقاط کشور آغاز نموده و به دلیل عرضه خدمات بر بستر 3G، استفاده از اینترنت آن می تواند از نظر سرعت کاملا به صرفه و مناسب باشد. برای آشنایی با نحوه تنظیم موبایل تان برای استفاده از اینترنت سیم کارت های رایتل می توانید به سایت این اپراتور مراجعه کرده و از راهنمای کامل و قدم به قدم آن بهره ببرید.

ایرانسل یا همراه اول
هر دو اپراتور اکنون اینترنت موبایل را بر روی سیم کارت های شان عرضه می کنند که برای رقابت با یکدیگر خدماتی را در قالب سرعت بیشتر، مناطق تحت پوشش گسترده تر و همچنین طرح های ویژه ماهانه ارائه می کنند. اما در این میان ایرانسل با کمی سرعت بالاتر و همچنین طرح های جذاب ماهانه خود، توانسته کاربران بیشتری را جذب کند.

در صورتی که می خواهید برای کارهای روزانه چون وبگردی و چک کردن ایمیل از اینترنت تلفن تان استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم حتما یکی از طرح های ویژه ایرانسل را فعال کنید. زیرا در این صورت هزینه اینترنت شما به شکل چشمگیری کنترل شده و کاهش می یابد. این اپراتور طی فصول مختلف سال طرح های تخفیف ویژه خود را با انتخاب های متنوعی عرضه می کند.

برای استفاده از این طرح های تخفیفی ابتدا باید سیم کارت خود را به میزان لازم شارژ کرده و آنگاه کد فعال سازی طرح را شماره گیری کنید. طرح های مختلف تخفیف اینترنت ایرانسل را در جدول زیر می توانید ببینید:

برای اطلاع از طرح مورد استفاده و مدت زمان باقی مانده از آن هم می توانید از کدهای جدول زیر استفاده کنید:

البته در این میان همراه اول هم پیشنهادات ویژه ای برای استفاده از اینترنت در قالب بسته های یک، هفت و سی روزه دارد که نمی توان به راحتی از آنها چشم پوشی کرد:

نکته: به مرور زمان ممکن است که قیمت های ذکر شده در جدول تغییر کنند. به همین دلیل، درسنامه هیچگونه مسئولیتی در برابر هرگونه تغییر قیمت و یا کدهای فعال سازی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی