توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ

درس سوم- هنر انتخاب واژه کلیدی

در درس گذشته شما با ساختار کلی کارکرد موتور جستجوی گوگل آشنا شدید و فهمیدید که گوگل چگونه و بر چه اساسی نتایج جستجو را به شما نشان می دهد. شاید جالب ترین نکته در درس گذشته نیز این باشد که گوگل، وب را برای شما جستجو نمی کند، بلکه نسخه ای از وب را که در سرورهای خود ذخیره کرده است، جستجو و به شما نشان می دهد.

حالا در این درس می خواهیم شما را با یکی از اساسی ترین ترفندهای استفاده از گوگل آشنا کنیم: هنر انتخاب واژه کلیدی یا Keyword.

 

سه اصل طلایی انتخاب واژه کلیدی
قبل از اینکه در مورد سه اصل طلایی برای انتخاب واژه کلیدی صحبت کنیم، بد نیست که مفهوم این اصطلاح را بدانید. منظور از واژه کلیدی یا Keyword همان کلمه یا عبارتی است که در موتورهای جستجوگر وارد می کنید تا به هدفی که دارید برسید. مثلا در تصویر زیر، {درسنامه، وب سایت آموزش از راه دور} یک واژه یا بهتر بگوییم، عبارت کلیدی است:

حالا که با معنی واژه کلیدی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با سه قانون طلایی برای انتخاب واژه کلیدی آشنا شوید:

۱- فکر کنید: اولین قدم در انتخاب یک واژه کلیدی آن است که در مورد آنچه می خواهید جستجو کنید کمی فکر کنید. به عنوان مثال بسیاری از افراد قبل از آنکه فکر کنند، هر آنچه را که به ذهن شان می رسد را در موتور جستجوی گوگل وارد می کنند و سپس کلید Enter را فشار می دهند و خب در اکثر اوقات با نتایج خوبی برای آنچه که به دنبالش هستند مواجه نمی شوند. به همین دلیل همواره قبل از آنکه در مورد چیزی در گوگل جستجو کنید، کمی فکر کنید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید.

۲- واژه های مناسب انتخاب کنید: از واژه ها و عباراتی برای جستجو استفاده کنید که فکر می کنید در صفحات وب ظاهر می شوند. مثلا از کلماتی که به ندرت توسط افراد استفاده می شوند و امکان ظاهر شدن آنها در صفحات وب بسیار کم است، استفاده نکنید زیرا با نتایج دلخواه خود مواجه نخواهید شد.

۳- خودتان را به جای دیگران قرار دهید: وقتی که به دنبال پیدا کردن واژه های کلیدی برای جستجو هستید، خودتان را به جای نویسنده آنچه که به دنبالش هستید، قرار بدهید و فکر کنید که اگر جای او بودید، از چه کلماتی در نوشتن یک مطلب استفاده می کردید.

با کمک سه قانون بالا شما می توانید راحت تر از گذشته به آنچه که به دنبالش هستید، برسید. برای درک بهتر، بد نیست که مثالی بزنیم.

مثال: فرض کنید که به دنبال دوره ای رایگان و از راه دور با موضوع مایکروسافت آفیس ورد (Microsoft Office Word) هستیم. به نظرتان اولین قدم برای پیدا کردن این دوره چیست؟ آیا با وارد کردن {آموزش ورد} به نتیجه دلخواه خواهیم رسید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ممکن است به پاسخی نسبتا مناسب برسیم، اما با انتخاب واژه های کلیدی مناسب تر، سریع تر و راحت تر می توانیم به آنچه به دنبالش هستیم برسیم.

تصویر زیر، نتایج حاصل از جستجوی {آموزش ورد} است:

حالا بیایید منظور خودمان را دقیق تر از جستجوی بالا به گوگل بگوییم:

{آموزش از راه دور ورد}

همانگونه که مشاهده می کنید در نتایج بالا آموزش از راه دور ظاهر شده است و به آنچه که ما می خواستیم نزدیک تر است. اما شاید بخواهیم نتیجه جستجوی ما دقیق تر و بهتر باشد. برای همین از واژه های کلیدی بهتر و دقیق تری استفاده می کنیم:

{آموزش از راه دور مایکروسافت آفیس ورد}

و همانطور که مشاهده می کنید، اولین نتیجه همان چیزی است که ما به دنبالش بوده ایم: دوره ای رایگان و از راه دور برای آموزش نرم افزار مایکروسافت آفیس.

مثال بالا به خوبی نشان می دهد که چرا باید در انتخاب واژه های کلیدی دقت کافی و لازم را به خرج بدهیم تا به نتایج مناسبی در جستجوی اینترنتی خود برسیم.

بر همین اساس همواره به یاد داشته باشید که در هنگام جستجوی اینترنتی تنها از واژه هایی استفاده کنید که دارای اهمیت بیشتری هستند و علاوه بر آن کلمات مترادف مناسب برای واژه های کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۱

نظرات  (۱)

۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۲ نادر کردستانی
با سلام استادگرامی امروز هم نتوانستم عکس درون وبلا گم بگذارم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی