توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۳۹ ب.ظ

درس ششم- پیشنهادات جالب گوگل در هنگام جستجو

قبل از آن که این درس را شروع کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که در این درس از نسخه Google.com یا همان نسخه آمریکایی گوگل استفاده می کنیم تا به شما چند امکان جذاب گوگل را نشان دهیم. علت این کار هم به این مورد بر می گردد که هم اکنون برخی از امکاناتی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، در گوگل فارسی در دسترس نیستند.

 

پر کردن خودکار جعبه جستجو
زمانی که شما در جعبه جستجوی گوگل واژه ای را شروع به تایپ کردن کنید، گوگل به شما پیشنهاداتی همراه با آن واژه یا عبارت می دهد. به عنوان مثال اگر بخواهید {ایران} را جستجو کنید، گوگل پیشنهاداتی مانند تصویر زیر را به شما می دهد:

این پیشنهادات را گوگل بر مبنای تعداد دفعاتی که دیگر کاربران همراه با واژه «ایران»، آن را جستجو کرده اند و یا زیاد به کار برده اند، نمایش می دهد.

مزیت این امکان گوگل در این است که اگر شما بخشی از یک عبارت را به یاد داشته باشید و بقیه آن را ندانید، با وارد کردن آن بخش می توانید این شانس را داشته باشید که کل عبارتی که به دنبالش بوده اید را پیدا کنید. علاوه بر این به کمک این امکان گوگل می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و به جای تایپ کردن یک واژه یا عبارت به صورت کامل، تنها ابتدای آن را وارد کنید و سپس از بین پیشنهادات گوگل، کوئری مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

اطلاعات بیشتر مرتبط با کوئری
علاوه بر این، گوگل ویژگی جذاب دیگری هم در نمایش دادن نتایج جستجو دارد که به کمک آن شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کوئری ای که وارد کرده اید بدست آورید. به تصویر زیر که نتایج جستجوی {ایران} است دقت کنید:

در این تصویر، بخشی با کادر قرمز رنگ مشخص شده که در آن اطلاعاتی در مورد ایران به صورت خلاصه آمده است. اطلاعاتی مانند مکان جغرافیایی، رنگ های پرچم، پایتخت و... .

این بخش در حقیقت اطلاعات اضافی ای است که گوگل براساس آنچه شما جستجو می کنید نمایش می دهد تا شاید در زمان جستجو و آنچه به دنبالش هستید، صرفه جویی کنید. مثلا اگر شما به دنبال میزان جمعیت ایران براساس آخرین آمارها باشید، به راحتی و تنها با وارد کردن واژه «ایران» می توانید میزان جمعیت ایران را مشاهده کنید.

نکته: این بخش برای کوئری های خاصی ظاهر می شود و جایگاه این بخش نیز همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد.

علاوه بر این شما می توانید بر روی هر یک از قسمت های این بخش کلیک کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید در مورد جمعیت ایران بیشتر بدانید، تنها کافی است که بر روی Population کلیک کنید:

 

جستجوهای مرتبط
در ابتدای همین درس در مورد پیشنهاداتی که گوگل برای جستجوی بهتر و راحت تر به ما می کند صحبت کردیم. در ادامه همین ایده یعنی جستجوی راحت تر و سریع تر، گوگل براساس آنچه که شما جستجو می کنید، کوئری های مشابه را نیز به شما نمایش می دهد. مثلا در بخش نتایج جستجو {Iran} اگر به پایین صفحه بروید، بخشی با نام Searches related to Iran را مشاهده خواهید کرد که به شما جستجوهایی در رابطه با واژه Iran را پیشنهاد می دهد:

اما در برخی موارد این بخش را نمی توانید مشاهده کنید. مثلا اگر واژه {درسنامه} را در گوگل جستجو کنید، بخشی مانند آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید را نخواهید دید! برای حل این مشکل، شما می توانید بر روی گزینه Search tools کلیک کنید و سپس از طریق All results، گزینه Related searches را انتخاب کنید:

با انتخاب این گزینه، شما می توانید نتایج جستجوی مرتبط با {درسنامه} را مشاهده کنید:

 

فرهنگ لغات آنلاین و رایگان
حالا که شما با پیشنهادات جالب گوگل در هنگام جستجو آشنا شدید، بد نیست که یک نکته ساده اما کاربردی را به شما بگوییم که باعث رهایی شما از چک کردن دائم فرهنگ لغات یا دیکشنری می شود.

در گوگل ویژگی ای با نام Define وجود دارد که شما به کمک آن می توانید معنی یک واژه انگلیسی را پیدا کنید و سپس آن را به زبان های مختلف از جمله فارسی ترجمه کنید! کارکردن با این ویژگی بسیار ساده و راحت است به این صورت که شما قبل از واژه ای که معنای آن را نمی دانید، Define را تایپ می کنید.

مثلا فرض کنید معنی Prominent را نمی دانیم و می خواهیم به کمک گوگل معنی این واژه را پیدا کنیم. براساس آنچه که در بالا گفتیم، برای پیدا کردن معنی این واژه تنها کافی است {define prominent} را جستجو کنیم:

همانگونه که تصویر بالا مشاهده می کنید، گوگل معنی واژه Prominent را همراه با تلفظ آن نمایش داده است به گونه ای که برای شنیدن تلفظ این واژه تنها کافی است که بر روی تصویر بلندگو کلیک کنید. به همین راحتی شما می توانید معنی واژه های مختلف انگلیسی را پیدا کنید.

علاوه بر این اگر بخوانید که اطلاعات بیشتری در مورد واژه ای که جستجو کرده اید (در اینجا Prominent) بدانید، با کلیک بر روی More info می توانید به اطلاعات بیشتر در مورد معنی آن واژه دست پیدا کنید. اگر هم تمایل داشته باشید که معنی آن را به زبان های دیگر از جمله فارسی بدانید، تنها کافی است که از ستون سمت راست، زبان Persian را انتخاب کنید:

نکته: روش دیگر برای ترجمه واژه ها و عبارات مختلف از یک زبان به زبان دیگر، استفاده از مترجم گوگل یا Google Translate است. هر چند که باید بدانید این مترجم آنقدرها دقیق نیست و بعد از ترجمه جمله یا عبارتی از یک زبان به زبان دیگر، حتما باید آن را ویرایش کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۴

نظرات  (۱)

۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۴۴ داریوش عزیزی
سلام
به ماهم سر بزنید خوش حال میشیم:
http://emonokte.blog.ir/
موفق باشی
یا حق...


کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر منیع بلا مانع است در صورت مشاهد پیگرد قانونی می شود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی