توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ب.ظ

درس پنجم- امنیت در اندروید- عمومی

در دو درس گذشته شما با امنیت در سیستم عامل آی او اس آشنا شدید و یاد گرفتید که چگونه با استفاده از امکانات مختلف آی او اس و همچنین اپلیکیشن های مختلف، امنیت آی فون، آی پد یا آی پاد خود را افزایش دهید.

با توجه به گستردگی دستگاه هایی که با اندروید کار می کنند، در این درس شما با نکاتی کلی در سیستم عامل اندروید آشنا می شوید که امنیت ابزار اندروید شما را بیش از پیش افزایش می دهند.

نکته: همانگونه که در مقدمه این دوره گفته شد، به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره «مبانی اندروید به زبان ساده» شرکت کنید زیرا در یکی از درس های این دوره در مورد امنیت در ابزارهای اندوریدی صحبت شده است.

در ابزارهای اندروید فارغ از آنکه از چه نسخه ای استفاده می کنید، اکثر تنظیمات مربوط به امنیت از طریق گزینه تنظیمات (Settings) در دسترس است. به همین دلیل بخش اعظم این درس بر روی این گزینه متمرکز است.

نکته: در این دوره ابزاری اندورید ما یک تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۲ و نسخه اندروید آن ۴.۰.۴ است.

 

Wi-Fi  و Bluetooth
در مورد این دو ابزار ارتباطی همان نکاتی که در آی او اس بیان شد را باید در مورد اندروید اجرا کنید. به این معنا که اگر از وای فای و بلوتوث خود استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش امنیت ابزار اندروید شما می شود، در مصرف باتری تلفن هوشمند یا تبلت تان هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

Account and sync
شما به کمک این امکان می توانید حساب های مختلف خود را با دستگاه اندروید خود یک دست یا اصطلاحا سینک کنید. به همین دلیل، در برخی موارد ممکن است که شما یک ایمیل ناشناس و یا مستعار داشته باشید که نمی خواهید هویت واقعی شما در آن ایمیل لو برود.

در این حالت اگر شما آن حساب خود را در این بخش وارد کنید، احتمال اینکه مشخصات واقعی شما لو برود زیاد خواهد بود، به همین دلیل تحت هیچ شرایطی حساب های مختلف خود مانند ایمیل را که با نام مستعار در آنها فعال می کنید را به دستگاه اندروید خود اضافه نکنید تا به این صورت از سینک شدن تصادفی آن با بخش های دیگر دستگاه خود جلوگیری کنید.

 

Location services
پیشنهاد درسنامه به شما در مورد این بخش آن است که تمامی گزینه ها را غیرفعال کنید تا به این صورت از رهگیری شدن خود توسط اپلیکیشن های مختلف و همچنین موتورهای جستجویی مانند گوگل جلوگیری کند. دقت کنید که با غیرفعال کردن این بخش، امکان Check-in کردن در اپلیکیشن هایی مانند فیس بوک، توییتر و... از بین خواهند رفت.

Security
این بخش را می توان مهمترین بخش برای افزایش امنیت دستگاه اندروید دانست که با داشتن گزینه های مختلف، به شما در افزایش امنیت دستگاه اندرویدتان کمک شایانی می کند.

Screen lock: اولین نکته ای که باید در مورد این بخش بدانید آن است که همواره قسمت Screen lock یا همان قسمتی که به کمک آن می توانید رمز عبور یا پین کد برای دستگاه اندروید خود انتخاب کنید را فعال کنید. در مورد اهمیت انتخاب رمز عبور یا پین کد در درس های گذشته صحبت کرده ایم و به همین دلیل آنها را مجددا تکرار نمی کنیم.

Automatically lock: مدت زمان قفل شدن خودکار (Automatically lock) دستگاه تان را هم بر روی Immediately تنظیم کنید تا بلافاصله بعد از خاموش شدن صفحه تلفن هوشمند یا تبلت تان، برای ورود از شما درخواست رمز عبور یا پین شود.

Encrypt device و Encrypt SD card: اگر در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» شرکت کرده باشید، با اهمیت رمزگذاری (Encryption) اطلاعات آشنا هستید و می دانید که شما به کمک این امکان می توانید دسترسی به اطلاعات خود را توسط دیگران محدود کنید.

حال آنکه شما به کمک این گزینه می توانید کلیه اطلاعات موجود در دستگاه و همچنین کارت SD را رمزگذاری کنید تا به این صورت اگر زمانی دستگاه خود را گم کردید و یا به سرقت رفت، نگران افشای اطلاعات موجود در آن نباشید.

دقت کنید که برای رمزگذاری دستگاه و کارت SD، باید رمز عبوری که حداقل ۶ حرف و شامل یک عدد باشد را انتخاب کنید. علاوه بر آن، مدت زمانی حدود یک ساعت یا بیشتر برای رمزگذاری نیاز دارید که در تمام این مدت دستگاه شما باید در حال شارژ باشد.

Set up SIM card lock: این امکان در اکثر گوشی های تلفن همراه (چه هوشمند و چه غیر هوشمند) وجود دارد که به کمک آن می توانید سیم کارت تلفن همراه خود را قفل کنید تا اگر زمانی گوشی شما به دست افراد ناشناس افتاد، برای استفاده از امکانات سیم کارت نیاز به وارد کردن پین کدی باشند که شما تعیین کرده اید.

Unknown sources: اگر شما برنامه نویس اپلیکیشن های اندروید نیستید، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این گزینه را فعال نکنید چون با فعال کردن این گزینه شما می توانید اپلیکیشن های مختلف را از منابع مختلف و ناشناس دانلود و نصب کنید. خطری که در این میان شما را تهدید می کند آن است که با فعال کردن این گزینه امکان نصب اپلیکیشن هایی که ممکن است حاوی بدافزار باشند را می دهید و به این صورت خودتان را در خطر قرار می دهید.

نکته: اگر شما بخواهید اپلیکیشن هایی را که خارج از گوگل پلی قرار دارند را بر روی اندروید خود نصب کنید (مثلا اپلیکیشن بازار) باید این گزینه را فعال کنید.

مواردی که در بالا گفته شد تنها کلیاتی از داستان امنیت در دنیای اندورید است و برای آنکه امنیت دستگاه اندروید شما بیش از پیش شود، باید علاوه بر رعایت نکات بالا، از اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنید که در درس آینده به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد به گونه ای که به کمک آنها به میزان زیادی می توانید امنیت خود را در دستگاه های اندروید افزایش دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۵

نظرات  (۱)

سلام ممنون از مطالبتون

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی