توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۳۱ ب.ظ

درس پنجم- پیدا کردن متن در صفحات وب

در برخی موارد ممکن است که شما با یک صفحه بلند بالای پر از متن مواجه شوید که در آن به دنبال واژه یا عبارت خاصی هستید. در این مواقع چه می کنید؟ آیا کل متن را می خوانید تا واژه یا عبارت مورد نظر خود را پیدا کنید و یا آنکه بی خیال خواندن آن متن می شوید؟

 

Ctrl+F یا Cmd+F
اگر سوال بالا را بخواهیم پاسخ دهیم، باید بگوییم که استفاده از دو کلید بر روی صفحه کلیدتان، چاره این مشکل یعنی پیدا کردن یک واژه یا عبارت در یک صفحه وب است: Ctrl+F در ویندوز و Cmd+F در مک.

کارکرد این دو کلید آن است که شما به کمک آنها می توانید در کل یک صفحه وب به راحتی واژه و یا عبارتی که به دنبال آن هستید را تایپ و کمتر از چند ثانیه آن را پیدا کنید. در حقیقت زمانی که شما این دو کلید را فشار می دهید، بسته به مرورگری که استفاده می کنید، جعبه ای کوچک در یکی از گوشه های مرورگرتان باز می شود که به راحتی می توانید در آن، واژه یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس ببینید که در کجای آن صفحه وب آن واژه یا عبارت وجود دارد.

قبل از اینکه با یک مثال کارکرد این گزینه را به صورت عملی تجربه کنید، بد نیست که در مورد مکان جعبه جستجو در صفحات وب کمی توضیح دهیم.

اگر شما از مرورگر کروم (Chrome) استفاده می کنید، زمانی که Ctrl+F را فشار دهید، جعبه جستجو را در گوشه بالا، سمت راست مشاهده خواهید کرد.

اگر از مرورگر فایرفاکس (Firefox) استفاده می کنید، جعبه جستجو در پایین مرورگر و گوشه سمت چپ در دسترس شما خواهد بود.

اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۹ (Internet Explorer 9) استفاده کنید، جعبه جستجو را در بالای مرورگر و گوشه سمت چپ خواهید دید.

و اگر هم از مرورگر سافاری (Safari) استفاده می کنید، جعبه جستجو را در سمت بالا، گوشه سمت راست مشاهده خواهید کرد.

نکته: در این دوره آموزشی، مرورگری که استفاده می کنیم، کروم است، به همین دلیل تصاویری که مشاهده می کنید، بر مبنای این مرورگر خواهند بود.

 

مثال
برای درک بهتر و کارکرد ساده این امکان مرورگرهای مختلف، بد نیست که مثالی بزنیم. فرض کنید که ما در صفحه گوگل در ویکی پدیا به دنبال واژه «جستجو» هستیم. برای این کار ابتدا کلیدهای Ctrl و F را فشار می دهیم تا جعبه جستجو در مرورگر باز شود. در جعبه جستجو واژه «جستجو» را وارد می کنیم. زمانی که تایپ کردن واژه «جستجو» را به اتمام برسانیم، تمامی کلمات جستجو در مرورگر به صورت رنگی مشخص می شوند. مثلا در مرورگر کروم، واژه «جستجو» را با پیش زمینه زرد رنگ مشاهده می کنید.

هم اکنون شما به راحتی می توانید با بالا و پایین کردن صفحه ویکی پدیای گوگل، واژه «جستجو» را با پیش زمینه زرد رنگ به راحتی در بخش های مختلف صفحه مشاهده کنید.

نکته: دقت کنید که شما می توانید بیشتر از یک واژه را در داخل جعبه جستجو وارد کنید، به عبارتی این جعبه جستجو در مرورگر، مانند موتور جستجوی گوگل است که شما می توانید یک کلمه و یا یک عبارت را در آن تایپ کنید.

 

اهمیت امکان جستجو در صفحه وب در چیست؟
با مثال بالا چگونگی کارکرد ساده و آسان جستجو در صفحه وب را آموختید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اهمیت دانستن این نکته چیست؟

پاسخ این سوال در سه نکته نهفته است:

۱- این امکان زمان جستجوی افراد در صفحه های وب را تا ۱۲ درصد کاهش می دهد.

۲- این امکان را تنها ۱۰ درصد از افرادی که در اینترنت جستجو می کنند، می دانند!

۳- شما به کمک این امکان می توانید بفهمید که آیا واژه یا عبارت مورد نظرتان در صفحه ای که پیدا کرده اید، وجود دارد یا نه.

حالا فکر کنیم که به اهمیت این امکان یعنی Ctrl+F یا Cmd+F پی برده اید. شما به کمک این امکان ساده می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید، خودتان را در حد یک استاد بزرگ جستجو در گوگل برسانید و از گشت و گذار بی خود در صفحاتی بی ربط که حاوی آنچه به دنبالش هستید، خودداری کنید.

در نهایت نیز این درس را با این نکته به پایان می رسانیم که به کمک این امکان در مرورگرها شما تنها می توانید دو واژه که کنار یکدیگر هستند را جستجو کنید. این بدین معناست که اگر شما در جعبه جستجو عبارت «آموزش الکترونیکی» را وارد کنید، اگر این دو واژه در کنار یکدیگر باشند، به شما نشان داده می شوند اما اگر یکی در بالای صفحه و دیگری در پایین صفحه قرار داشته باشد، به شما هیچ نتیجه ای نشان داده نمی شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی