توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۳۵ ب.ظ

درس چهارم- امنیت در آی او اس- تخصصی

در درس نسبتا طولانی گذشته شما با کلیات امنیت در آی او اس آشنا شدید و یاد گرفتید که چگونه و با کمک امکانات مختلف این سیستم عامل، امنیت آی فون یا آی پد خود را بیش از پیش افزایش دهید. در این درس می خواهیم یک قدم فراتر بگذاریم و به شما چند اپلیکیشن و ترفند مختلف برای بهبود امنیت آی فون یا آی پدتان را بیان کنیم.

اما قبل از آنکه به سراغ این درس برویم باید به این نکته اشاره کنیم که هم اکنون سیستم عامل آی او اس، امن ترین سیستم عامل موجود در بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها است که این ویژگی را به دو دلیل بدست آورده است: ساختار بسته سیستم عامل آی او اس و سیاست بسیار سختگیرانه اپل در تایید و در دسترس قرار دادن اپلیکیشن های مختلف در اپ استور.

 

Find my iPhone

  • در درس گذشته به یکی از امکانات جذاب آی او اس که پیدا کردن آی فون، آی پد یا مک است، اشاره کردیم. این اپلیکیشن که با نام Find my iPhone در اپ استور در دسترس است و علاوه بر این از طریق حساب iCloud نیز به آن دسترسی دارید به شما این امکان را می دهد که:
  • مکان آی فون، آی پد و آی پاد تاچ یا مک خود را بر روی نقشه پیدا کنید.
  • پیام دلخواه خود را در دستگاه مورد نظرتان ظاهر کنید.
  • صدایی به مدت ۲ دقیقه با بلندترین صدای ممکن (حتی اگر دستگاه شما بر روی سکوت- Silent- باشد) پخش کنبد.
  • دستگاه خود را از راه دور قفل کنید.
  • کلیه اطلاعات موجود بر روی دستگاه خود را پاک کنید.
  • حالت گمشده (Lost Mode) را فعال کنید. (برای نسخه های آی او اس ۶ و بالاتر)
  • جهت رانندگی به محلی که دستگاه شما در آنجا قرار دارد را نشان می دهد. (برای نسخه های آی او اس ۶ و بالاتر)
  • و میزان شارژ دستگاه تان را مشاهده کنید.

همانگونه که مشاهده می کنید، این امکان فوق العاده آی او اس بسیار کاربردی است، اما مانند هر چیز دیگری نکات منفی ای نیز دارد. مثلا اگر دستگاه شما خاموش باشد، این اپلیکیشن عملا کار نمی کند و یا اگر به خط اینترنت (چه اینترنت بی سیم و چه اینترنت تلفن همراه) وصل نشود، امکان ردگیری دستگاه تان وجود ندارد!

دانلود اپلیکیشن Find my iPhone

 

Lookout

کارکرد این اپلیکیشن مانند Find my iPhone است اما با چند تفاوت عمده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

با نصب Lookout شما می توانید از به روز بودن سیستم عامل آی او اس خود حتی در حالی که آن را جیلبرک کرده باشید مطمئن شوید و اگر آی او اس شما به روز نباشد، این اپلیکیشن به شما در این مورد اخطار می دهد.

علاوه بر این، Lookout به اتصال اینترنت بی سیم شما دقت زیادی می کند و اگر این اتصال ناامن باشد، مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، پیام اخطاری دریافت نشان خواهد داد:

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می توان به مواردی مانند ذخیره کردن آخرین مکان آی فون یا آی پد پیش از آنکه باتری آن خالی شود، ایجاد تماس دو طرفه با آی فون یا آی پدی از طریق مرورگر و... اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم که این اپلیکیشن رایگان را نصب کنید تا از امکانات مختلف آن آگاه شوید.

دانلود اپلکیشن Lookout

 

ChatSecure

ارتباط از طریق پیام رسان های مختلف (Messenger) مانند یاهو مسنجر یا گوگل تاک یکی از محبوب ترین ابزارهای در میان کاربران اینترنت است و استفاده کنندگان آی فون و آی پد نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما آنچه که در این میان دارای اهمیت است، ارتباط امن میان دو کاربری است که در حال گپ و گفتگو با یکدیگر هستند به گونه ای که امکان شنود مکالمات آنها توسط افراد ناشناس (مانند هکرها) وجود نداشته باشد.

ChatSecure اپلیکیشنی است که برای آی فون و آی پد طراحی شده و همانگونه که از نامش مشخص است، وظیفه امن کردن چت را بر عهده دارد. شما به کمک این اپلیکیشن می توانید کلیه مکالمات خود از طریق پیام رسان های مختلف مانند گوگل تاک، فیس بوک مسنجر و... رمزگذاری کنید تا امکان شنود آنها از بین برود.

نکته: برای اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت امن بودن یک پیام رسان، بد نیست که دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» را بگذرانید.

دانلود اپلیکیشن ChatSecure

 

Clueful
آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که اپلیکیشن های مختلف به چه اطلاعاتی از گوشی هوشمند یا تبلت تان دسترسی دارند؟

Clueful اپلیکیشنی تحت وب است که به درخواست کاربران و براساس میزان محبوبیت اپلیکیشن های مختلف، دسترسی آنها را به اطلاعات موجود بر روی دستگاه آنها را بررسی می کند. به عنوان مثال در تصویر نتایج بررسی Flashlight نمایش داده شده است. براساس این گزارش، این اپلیکیشن چگونگی استفاده کاربر از اپلیکیشن را ضبط و ثبت می کند، امکان رهگیری کاربر را دارد و یا از شماره یکتای آی فون استفاده می کند!

نکته: شما به کمک قسمت جستجوی این اپلیکیشن تحت وب، می توانید نام اپلیکیشن هایی که بر روی دستگاه خود نصب کرده اید را وارد و سپس از وضعیت حریم خصوصی و سایر موارد آن مطلع شوید.

برای نصب این اپلیکیشن نیز نباید به اپ استور مراجعه کنید و تنها کافی است که به وب سایت این اپلیکیشن از طریق آی فون یا آی پد خود مراجعه کنید و سپس براساس راهنمایی که ظاهر می شود، این وب سایت را به عنوان یک بوکمارک در صفحه Home ذخیره کنید.

دانلود اپلیکیشن Clueful

 

Chrome و Opera Mini
در درس گذشته در مورد مرورگر پیش فرض سیستم عامل آی او اس یعنی سافاری صحبت کردیم و چند تنظیم مهم در مورد این مرورگر را نیز با شما در میان گذاشتیم.

اما شاید شما مانند ما علاقه نداشته باشید که از سافاری استفاده کنید و دوست داشته باشید استفاده از مرورگر دیگری را تجربه کنید. در اینجاست که باید به سراغ دو مرورگر کروم و اپرا مینی برویم. دو مرورگری که هر کدام ویژگی های منحصر بفردی دارند که به مرور زمان و با کار کردن با آنها، با این ویژگی ها می توانید آشنا شوید.

به عنوان مثال در کروم و با سینک کردن آن به حساب گوگل خود، به راحتی می توانید به بوکمارک های مرورگر کروم در لپ تاپ تان دسترسی پیدا کنید و یا اینکه با استفاده از خاصیت Incognito، به صورت ناشناس وبگردی کنید. البته دقت کنید که در این حالت تنها اطلاعات وبگردی شما در مرورگر ضبط نمی شود و شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی همچنان به محتوای وبگردی شما دسترسی دارد.

و یا به کمک اپرا مینی می توانید طعم وبگردی متفاوتی را احساس کنید و به وب سایت های مختلف با مشکل کمتر و سرعت بیشتر دسترسی پیدا کنید.

اما اگر می خواهید که به معنای واقعی، از طریق آی فون یا آی پد خود به صورت ناشناس وبگردی کنید، بهترین اپلیکیشن در این زمینه، Onion Browser است.

دانلود اپلیکیشن Chrome

دانلود اپلیکیشن Opera Mini

دانلود اپلیکیشن Onion Browser

هم اکنون شما به کمک این درس و درس گذشته به میزان زیادی می توانید امنیت آی فون یا آی پد خود را افزایش دهید هر چند که نباید فراموش کنید امنیت یک مبحث نسبی است.

در دو درس آینده به امنیت در سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت. تا آن زمان بد نیست که این درس و درس گذشته را مرور کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی