توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ

درس یازدهم- جستجو براساس تصویر

در درس اول یاد گرفتید که چگونه می توانید به کمک فیلترهای مختلف، تصاویر مورد نظر خود را از طریق جستجو در گوگل پیدا کنید. حالا در این درس می خواهیم شما را با یک ویژگی منحصر بفرد که ممکن است از آن به طور کامل بی خبر باشید آشنا کنیم: «جستجو براساس تصویر در گوگل».

به احتمال زیاد شما تا کنون با تصاویر زیادی بر روی اینترنت برخورد کرده اید که علاقه داشته اید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. مثلا ممکن است که استاد شما در دانشگاه، تصویری را برای شما ارسال کند و از شما بخواهد در مورد آن تحقیق کنید.

در این حالت، تنها چیزی که در دست دارید، یک تصویر است که هیچ اطلاعاتی در مورد آن  ندارید؛ در اینجاست که گوگل به کمک شما می آید به گونه ای که در عرض چند ثانیه اطلاعات ارزشمندی در مورد آن تصویر را در اختیارتان قرار می دهد.

فرض کنید تصویری که استاد شما ارسال کرده است، تصویر زیر باشید:

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد این تصویر پیدا کنید، تنها کافی است که به جستجوی تصاویر در گوگل بروید و سپس تصویر بالا را بر روی جعبه جستجوی گوگل رها کنید.

تصویر بالا دقیقا توضیحی که داده ایم را نشان می دهد و همانگونه که مشاهده می کنید، تصویر 01 را از صفحه دسکتاپ بر روی جعبه جستجوی تصاویر گوگل کشیده و گوگل به صورت خودکار امکان جستجو براساس تصویر را فعال کرده است.

نکته: علاوه بر روش بالا، شما می توانید با کلیک بر روی تصویر دوربین نیز جستجو براساس تصویر را انجام دهید. برای این کار تنها کافی است که بر روی تصویر دوربین عکاسی کلیک کنید و سپس با ظاهر شدن پنجره جستجو براساس تصویر، یکی از دو روش جستجو براساس تصویر را انتخاب کنید.

بعد از رها کردن تصویر بر روی جعبه جستجو، گوگل شروع به جستجو براساس آن تصویر می کند و پس از چند ثانیه نتیجه را نشان می دهد. تصویر زیر،نتیجه جستجو براساس تصویر ابتدای درس است:

در تصویر بالا، قسمتی که با دایره قرمز رنگ مشخص شده است، بهترین حدس در مورد تصویری است که براساس آن جستجو کرده ایم و همانگونه که مشاهده می کنید، این تصویر به مصر مربوط است و خب برای اطلاعات بیشتر تنها کافی است که در بین نتایج کمی گشت و گذار کنیم.

شاید گفتن این نکته در مورد این امکان جالب گوگل بد نباشد که شما به کمک این امکان می توانید بسیاری از تصاویر جعلی که به صورت روزانه بر روی اینترنت منتشر می شوند را تشخیص دهید. مثلا اگر زمانی تصویری از یک حادثه را مشاهده کردید که در جای دیگری در مورد آن نخوانده اید، به راحتی با جستجوی آن تصویر در گوگل می توانید درستی یا جعلی بودن آن را کشف کنید.

در نهایت باید بگوییم که برای استفاده از این امکان جستجوگر گوگل، باید مرورگر شما کروم، فایرفاکس ۳ یا بالاتر، اینترنت اکسپلورر ۸ یا بالاتر و سافاری ۵ یا بالاتر باشد. علاوه بر این، به کمک اپلیکیشن گوگل در گوشی های هوشمند و استفاده از گزینه Google Goggles می توانید از جستجو براساس تصویر در آیفون یا گوشی اندروید خود استفاده کنید. در تبلت ها، از طریق مرورگر نمی توانید از این امکان استفاده کنید، اما به کمک اپلیکیشن گوگل می توانید از آن استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۶

نظرات  (۱)

۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۳ حسین امیرحسینی
سلام استاد مرسی بسیار آموزنده بود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی