توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶ ق.ظ

مقدمه - جستجوی قوی با گوگل

اولین واژه ای که با شنیدن جستجو در اینترنت یا همان Search به یاد آن می افتید چیست؟

به احتمال زیاد واژه «گوگل» خواهد بود، جستجوگر قوی ای که در سال ۱۹۹۸ توسط دو دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد با نام های لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاری شد و این روزها کسی نیست که برای جستجو در اینترنت از گوگل استفاده نکند. و شاید شما هم مانند بسیاری از افراد در سرتاسر جهان، در برخی موارد به جای واژه «جستجو کردن» از «گوگل کردن» استفاده می کنید و مثلا به دوست تان می گوید که برای پیدا کردن پاسخ سوال مورد نظرش، گوگل کند.

به همین دلیل و اهمیتی که گوگل در دنیای جستجوگرهای اینترنتی دارد، دانستن تکنیک های مختلف جستجو کردن به کمک گوگل به کار هر کاربر اینترنت می آید. از همین رو و به دلیل نبود منابع کافی و معتبر در این زمینه، گوگل از ۲۰۱۲ میلادی، دوره ای رایگان با عنوان «جستجوی قوی با گوگل (Power Searching with Google)» را برگزار می کند که در آن به کاربران سرتاسر جهان تکنیک های کاربردی برای استفاده بهینه از موتور جستجوگر گوگل را آموزش می دهد.

به دلیل اهمیت این دوره آموزشی و کاربردی بودن آن برای کاربران فارسی زبان، تیم درسنامه این دوره آموزشی گوگل را بنا به نیازهای کاربران فارسی زبان بهینه کرده است که حاصل آن دوره ای است که هم اکنون در آن ثبت نام کرده اید.

اگر شما به زبان انگلیسی مسلط هستید، می توانید هم اکنون از این دوره انصراف دهید و در دوره خود گوگل که در این آدرس در دسترس است ثبت نام و از آن استفاده کنید. اگر هم می خواهید که با دوره ای بهینه شده برای کاربران فارسی زبان، تکنیک های مختلف برای استفاده از جستجوگر گوگل را بیاموزید، منتظر اولین درس همین دوره باشید.

نکته: به دلیل تحریم های وضع شده از سوی ایالات متحده آمریکا بر علیه ایران، این دوره آموزش گوگل از طریق آی پی ایران در دسترس نیست و شما باید از طریق آی پی کشورهای دیگر در این دوره ثبت نام کنید.

قبل از شروع این دوره، باید چندین نکته را با شما در میان بگذاریم تا در هنگام خواندن درس های آینده، دچار سردرگمی نشوید:

۱- منظور از {} در طول این دوره آموزشی، جعبه جستجوگر گوگل است. مثلا اگر {دوره های آموزشی درسنامه} را مشاهده کردید، باید تصویری مانند تصویر زیر را در نظر بگیرید:

۲- در دنیای اینترنت اصطلاحی با نام «کوئری (Query)» وجود دارد که اگر بخواهیم آن را به فارسی ترجمه کنیم، «پرس و جو» می شود. هر عبارتی که شما در جعبه جستجوی گوگل وارد کنید را یک کوئری می نامیم. به عنوان مثال در تصویر بالا «دوره های آموزشی درسنامه» یک کوئری است که از گوگل درخواست شده است و گوگل در پاسخ، نتایج مختلف مانند تصویر زیر را نمایش می دهد:

با این مقدمه، منتظر اولین درس این دوره یعنی «جستجوی قوی با گوگل» باشید که در آن با فیلتر کردن نتایج گوگل براساس رنگ آشنا خواهید شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی