توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ق.ظ

درس دوم - چرا باید پادکست بسازیم؟

در درس گذشته به چیستی پادکست، تاریخچه و انواع آن پرداختیم. اما بگذارید قبل از شروع بحث‌های تخصصی، اول از همه به این نکته بپردازیم که آیا اصلا ما نیازی به ساخت پادکست داریم؟ چرا باید پادکست بسازیم؟ مزایای پادکست چه هستند؟ آیا پادکست به درد ما می‌خورد؟ و سوال‌هایی از این دست.

 

مزایای پادکست
۱- دستیابی به حوزه جدیدی از کاربران
مردم دوست دارند از رسانه به شکل‌های مختلفی استفاده کنند. لذا اضافه کردن یک انتخاب رسانه‌ای تازه، می‌تواند کمک خوبی جهت دستیابی به گروه جدیدی از کاربران باشد. پادکست‌های صوتی (بر خلاف پادکست ویدیویی) به کاربر اجازه می‌دهند چند وظیفه‌ای و مالتی تسک باشد. یعنی آنها می‌توانند همزمان با گوش دادن به پادکست شما، به کارهای دیگرشان هم برسند: به جستجوی وب بپردازند یا حتی مشغول رانندگی، ورزش یا کارهای منزل شوند.

۲- ایجاد رابطه نزدیک‌تر با شنوندگان
پادکست با اضافه کردن صدای شما به وب‌سایت شخصی یا شرکتی در مشخص کردن یک نشان و علامت مشخصه دیگر برای شناخته شدن شما یا کار و کسب‌تان کمک می‌کند. زیرا پادکست‌ها کاملا انتخابی هستند و تنها کسانی که می‌خواهند صدای شما را بشنوند و یا جذب آنچه می‌گویید شده‌اند، آن را دانلود می‌کنند.

۳- برجسته کردن توانایی شما
با ارائه برخی اطلاعات مفید می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در زمینه کاری‌تان برجسته کنید و این ممکن است در آینده برای مردمی که نیاز به استفاده از چنین مهارت‌هایی دارند، اعتماد آفرین باشد. همچنین می‌توانید سمینار‌ها و کنفرانس‌‌هایتان را به صورت پادکست ضبط کرده و در اختیار افرادی قرار دهید که امکان شرکت در آنها را ندارند. برجسته شدن توانایی‌هایتان حتی امکان به ارمغان آوردن بازارهای کسب و کار جدید برای شما باشد.

۴- ایجاد پتانسیل تبلیغاتی و درآمدزایی
اگر پادکست شما محبوبیت لازم را پیدا کند، حتی ممکن است بتوانید بخش‌های تبلیغاتی در میان آن برای فروش عرضه کنید.

۵- پاسخ به بازخوردهای بازدیدکنندگان و مشتریان
شما می‌توانید از پادکست‌تان به عنوان شانسی جهت پاسخ به نگرانی‌ها و واکنش‌های کاربران سایت و یا مشتریان شرکت‌تان بهره ببرید.

۶- ارتباط صمیمانه با شنوندگان
در پادکست، محتوا مستقیما به صورت کلامی با شنونده ارتباط برقرار می‌کند. برای رساندن محتوا به کاربر، این شیوه بسیار صمیمانه‌تر از نوشتن ایمیل یا درج یک پست در وبلاگ و وب سایت است.

۷- راه حل مناسب و ساده انتقال محتوا
هنگامی که کاربر یک بار مشترک فید یک پادکست شود، نسخه‌های جدید به صورت خودکار در کامپیوترش دانلود می‌شوند و او می‌تواند هر زمان که خواست به آنها گوش کند.

۸- کاهش هزینه‌ها
به دلیل اینکه پادکست‌ها به صورت دیجیتال ارسال می‌شوند، بسیاری از هزینه‌ها همچون پست، چاپ، ضبط یا سی دی حذف می‌شوند. با این شیوه، همچنین هزینه‌هایی همچون ملاقات حضوری هم دیگر در میان نخواهند بود. علاوه بر این به روزرسانی و آرشیو آنها هم بسیار ساده خواهد بود.

۹- تهیه پادکست یک شیوه ارتباطی با صرفه‌جویی مناسب در زمان است
شما می‌توانید همزمان با انجام دیگر کار‌هایتان در اداره، خانه یا حتی در مسافرت به پادکست گوش دهید. به لطف استفاده از پادکست می‌توان برخی از جلسات و ملاقات‌ها را حذف کرد و صرفه‌جویی خوبی در زمان و بهبود کارایی و سودمندی داشت.

 

آیا من باید پادکست بسازم
مردم دوست دارند محتوا و رسانه را به شکل‌های بسیار متنوعی مصرف کنند و‌‌ همان طور که گفتیم، پادکست شنوندگان و کاربران جدیدی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین تهیه پادکست‌ها تا حد زیادی آسان است. یک میکروفون نسبتا خوب و یک نرم افزار ویرایش صدا همه آن چیزی است که شما برای شروع پادکست‌تان به آن احتیاج دارید.
اما با وجود سهولت خلق یک پادکست، قبل از هر کاری باید برخی سوال‌ها را از خودتان بپرسید تا با اطمینان کامل کارتان را آغاز کنید.

۱- صدایتان به چه کسانی می‌خواهد برسد؟
این سوالی است که باید همیشه چشم‌انداز شما باشد. چه گروه هدفتی شنونده شما است؟ اگر چه ممکن است فکر کنید تنها جوان‌های عشق تکنولوژی پادکست‌ها را دانلود می‌کنند، اما یک تحقیق نشان می‌دهد پادکست‌ها در میان دیگر اقشار مردم هم محبوب هستند.
به طور کلی می‌توان گفت دانلود کننده‌های پادکست افراد جوان، مرد و تحصیل کرده هستند. اما به شکل قابل توجهی افراد بین ۳۵ تا ۵۴ ساله نیز تقریبا نیمی از شنوندگان پادکست مورد تحقیق را تشکیل می‌دهند.
قبل از اینکه پادکست‌تان را شروع کنید، ابتدا درباره قشر هدف‌تان بیندیشید. اگر جامعه هدف‌تان علاقه‌ای به پادکست ندارند، پس شاید وقت گذاشتن برای تهیه آن ارزش چندانی نداشته باشد.

۲- چرا می‌خواهید صدایتان به آنها برسد
اگر تنها به دنبال این هستید که با استفاده از پادکست به تبلیغ اجناس‌تان بپردازید و همانند شبکه‌های ماهواره‌ای فروش کالا، یک فروشگاه صوتی باشید، پس احتمالا موفقیت چندانی در دستیابی به مشترک ثابت نخواهید داشت. اما اگر می‌خواهید به مردم مهارت‌های جدیدی بیاموزید و یا دانش و آگاهی جدیدی درباره صنعت و شغل‌تان را برایشان فراهم آورید، پس مطمئن باشید این پادکست می‌تواند تاثیر خوبی روی کار و کسب‌تان داشته باشد.
تنها برای لحظه‌ای بیندیشید... اگر محتوای ارزشمندی را برای شنونده تامین نمی‌کنید (حال در هر زمینه‌ای)، اصلا چرا پادکست ضبط می‌کنید؟

۳- آیا به طور منظم می‌توانید پادکست تهیه کنید؟
اگر نتوانید کارتان را براساس یک برنامه ثابت و منظم جلو ببرید، عرضه پادکست، عملی بیهوده و تلف کردن وقت است. اگر می‌خواهید مشترکان و شنوندگان‌تان را راضی و خوشنود نگه دارید، به یک برنامه زمان‌بندی منظم بچسبید و هیچ‌گاه آن را‌‌ رها نکنید.

 

آیا همچنان فکر می‌کنید چیزی در چنته دارید که می‌توانید آن را در قالب پادکست ارائه کنید و جمعیت هدف شما هم در همین قالب خواهان آن هستند؟ توانایی عرضه منظم آن را هم دارید؟ پس در ادامه دوره با ما باشید تا ببینیم چگونه باید یک پادکست هوا کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی