توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ق.ظ

چگونگی بازیابی رمزعبور جیمیل

هر کسی ممکن است بعد از مدتی سر نزدن به ایمیل اش، رمز ورود آن را فراموش کند. یا اینکه ایمیل تان هک شده و توسط جناب خرابکار تصرف شود. در این حالت در کنار یک لیوان آب سرد برای فرو نشاندن عصبانیت، یک دستورالعمل برای بازیابی رمزعبور و بازپس گیری ایمیل می تواند بسیار کارگشا و مفید باشد.

اولین مرحله، جمع آوری اطلاعاتی است که جیمیل برای ریست کردن رمزعبور از شما درخواست می کند. پیشنهاد می کنم این لیست را آماده کرده و همیشه در جای امنی نگه داری کنید، چون همانطور که می بینید، برخی موارد آن را تقریبا هیچ کدام مان حفظ نیستیم و حتی آنها را نمی دانیم! در این مرحله شما باید یک سری اطلاعات از جیمیل خودتان داشته باشید.

۱- به خاطر داشته باشید که کدام یک از سرویس های گوگل تان بر روی این اکانت فعال هستند و از چه زمانی استفاده از آنها را شروع کرده اید. تاریخ ها را به میلادی و به صورت روز، ماه، سال یادداشت کنید. اگر هم مدت زیادی از آن گذشته و در سایت های آن نمی توانید تاریخ را بیابید، آن را با تقریب یکی دو ماه وارد کنید. جیمیل، اورکات، بلاگر، داکس، کلندر، یوتیوب، تاک، ریدر، بوکس، ادورد، آلرتس، نیوز، پیکاسا و… حداقل ۴ مورد به جز جیمیل، اورکات و بلاگر را باید در خاطر داشته باشید.

۲- ماه و سال ساخت اکانت گوگل تان را به میلادی به یاد داشته باشید. راحت ترین راه برای یافتن این تاریخ این است که در صفحه Settings یا "تنظیمات" جیمیل، برگه "باز ارسال و POP/IMAP" را باز کنید. اگر قابلیت POP جیمیل تان فعال باشد، در کادر "بارگیری POP" گزینه ای شبیه به این را خواهید یافت: "
برای تمام نامه‌های رسیده از تاریخ ۲۰۱۱/۴/۲۵ به بعد" (Status: for all mail that has arrived since 9/17/07). درست حدس زده اید، این اعداد همان تاریخ ساخت اکانت شما هستند.

۳- تاریخ آخرین ورود به اکانت را به صورت روز، ماه و سال میلادی به خاطر داشته باشید.

۴- به آخرین رمزعبوری را که استفاده می کرده اید و اکنون کار نمی کند، هم احتیاج خواهید داشت.

۵- نام و ایمیل تعدادی از افرادی که بیشترین تماس را با آنها دارید، به خاطر داشته باشید (در این راهنما به این نکته نیازی نداریم. اما در برخی موارد جیمیل این مورد را از شما درخواست می کند).

۶- نام برچسب های پر استفاده درون جیمیل تان را با املای صحیح به خاطر داشته باشید.

۷- سوال امنیتی و پاسخش را دقیقا به یاد داشته باشید (اگر آن را به خاطر ندارید می توانید همین الان یک سوال جدید تعیین کنید).

حال که مواد اولیه را از قبل آماده کرده و دم دست داریم، مراحل زیر را دنبال می کنیم تا رمزعبور جدیدمان را دریافت کنیم:

۱- به سایت https://mail.google.com و یا https://www.gmail.com مراجعه کنید.

۲- بر روی عبارت 
"قادر به دسترسی به حساب خود نیستید؟" (Can't access your account) در زیر کادر ورود نام کاربری و رمزعبور، کلیک کنید تا به صفحه بازیابی حساب منتقل شوید.
 


۳- برای بازیابی رمزعبور، گزینه "من گذرواژه خود را نمی دانم" انتخاب کنید تا در زیر آن کادری برای وارد کردن آدرس ایمیل باز شود. پس از تایپ آدرس ایمیل کامل، دکمه "ادامه" را بزنید.

۴- عبارت کپچایی را که در صفحه جدید می بینید در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه "ادامه" را بزنید.

۵- اگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ایمیل تان وارد شده باشید، در این مرحله لینک ریست کردن رمزعبور برای ایمیل ثانویه ای که هنگام ثبت نام مشخص کرده اید ارسال می گردد. اما اگر ایمیل ثانویه را مشخص نکرده باشید، یا اینکه دسترسی تان به آن ایمیل امکان پذیر نباشد، باید ۵ روز صبر کرده و دوباره همین مراحل را دنبال کنید، تا بتوانید از طریق سوال امنیتی به رمزعبورتان دست پیدا کنید. البته ممکن است از طریق دنبال کردن لینک "هویت خود را تایید کنید" که در این صفحه به نمایش در می آید، به مراحل ریست رمزعبور دسترسی پیدا کنید.

این جا است که اطلاعات مرحله اول که قبلا در جای مناسبی نگه داری کرده اید به کمک شما می آیند. پس از پر کردن فرم، دکمه "ادامه" را بزنید. در صورت صحیح بودن پاسخ ها جیمیل حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد لینک را برای تان ارسال می کند.

اگر پاسخ سوال امنیتی را فراموش کرده اید، می توانید گزینه ارسال به ایمیل ثانویه را انتخاب کنید تا لینک تغییر رمزعبور برای تان ارسال شود.

۶- در لینکی که برای تان با هر یک از روش های بالا ارسال می شود، از شما خواسته می شود که رمزعبور جدید را وارد کنید و یک بار دیگر هم آن را برای تایید، تایپ کنید. توجه داشته باشید که رمزعبورتان ضمن اینکه قابل به خاطر سپردن است، کاملا سخت و امن باشد.

البته گوگل می تواند از طریق پیام کوتاه هم رمزعبور جدید را به شماره ای که قبلا در سایت ثبت کرده اید، ارسال کند. برای درج شماره تلفن و یا اصلاح و به روز رسانی اطلاعات بخش بازیابی رمزعبور، به صفحه اکانت گوگل تان بروید و گزینه "امنیت" را در ستون سمت راست صفحه انتخاب کنید.

در بخش "اعلان ها" تنظیمات مربوط به دسترسی حساب تان را خواهید دید. برای دریافت اطلاعات تغییر رمزعبور یا تلاش مشکوک برای ورود به حساب تان، در بخش "تلفن" بر روی لینک "افزودن شماره تلفن" کلیک کنید. گوگل با نمایش اخطاری از شما می خواهد جهت انجام این کار، یک بار دیگر رمزعبورتان را وارد کنید، دکمه "ادامه" را بزنید.

پس از تایپ رمزعبور و ورود دوباره، از شما خواسته می شود شماره تلفن تان را وارد کنید. برای این کار، ابتدا از منوی آبشاری سمت راست کادر ورود شماره، کشور را انتخاب کنید. آنگاه شماره موبایل تان را بدون کد کشور و با ۰ اول آن وارد کرده و دکمه "ارسال رمز تایید" را بزنید. در قدم بعدی با ورود رمز پیامکی روی تلفن همراه، شماره شما ثبت می گردد.

در بخش Security question می توانید سوال امنیتی را انتخاب کرده یا آن را به روز کنید.


نکته: هنگام تکمیل مراحل ریست رمزعبور از فیلتر شکن و یا وی پی ان استفاده نکنید. چون گوگل آی پی شما را ثبت می کند و مغایرت آن با کشور محل زندگی تان ممکن است مشکل آفرین باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی