توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ق.ظ

درس ‪چهاردهم- تامین مالی و توزیع کتاب

در این درس می‌خواهیم ۳ سایت مناسب برای ارائه کتاب‌‌هایتان به شکل آنلاین را به شما معرفی کنیم. سایت اول Rabeen است که در عرصه توزیع محتواهای دیجیتال فعالیت می‌کند ولی به نشر کتاب اختصاص ندارد. سایت دوم Nogaam است که به طور تخصصی در عرصه کتاب فعال است و نه فقط توزیع، بلکه تأمین مالی کتاب‌ها را هم بر عهده می‌گیرد. سایت سوم نیز AvaaBook است که با ارائه یک بومی و اختصاصی به نام ava (مانند PDF)، پا به عرصه گذاشته تا مشکلات نشر الکترونیک در ایران را حل کند.

 

رابین

رابین یک سامانه خرید و فروش محتواهای دیجیتال است که به کمک آن می‌توانید به راحتی محصولاتی را که امکان نقل و انتقالشان از طریق اینترنت وجود داشته باشد، به فروش برسانید.

تولیدکنندگان با طی مراحل مربوط به نشر محصول، محتوای خود را برای فروش‪،  در بستر رابین ارائه و خریداران پس از بررسی و انتخاب محصول مورد نظر، نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.

بنابراین اگر محصولی تهیه کرده‌اید که می‌توان آن را از طریق اینترنت جا به جا کرد و نیاز به حمل فیزیکی ندارد، رابین بستر مناسبی برای شما است. اگر محصولی برای عرضه دارید، مثلا فایلی را تولید کرده‌اید که فکر می‌کنید افراد دیگری نیز به آن احتیاج دارند می‌توانید به آسانی آن‌ را در رابین به فروش برسانید. همچنین اگر به فایل خاصی نیاز پیدا کرده‌اید، احتمالا می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف رابین آن‌ را بیابید.

انواع محصولاتی که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و شروط مطرح شده در سایت رابین باشند، محصولات غیر مجاز تلقی می‌شوند و امکان فروش آنها در رابین وجود ندارد. کلیه حقوق مادی و معنوی محصولات نیز متعلق به فروشنده آن بوده و فروش محصولات خارجی یا ایرانی بدون کسب اجازهٔ رسمی از تولید کننده اصلی ممنوع است. رویکرد رابین در حوزهٔ حقوق مولفین، هم راستا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان (به عنوان تامین کننده سرورهای میزبان) است.

برای ثبت و فروش محصول خود در رابین، بعد از عضویت، باید به قسمت فروشندگان در پنل کاربری مراجعه کرده و به تکمیل اطلاعات درخواستی بپردازید. بعد از دریافت و تایید اطلاعات، امکانات لازم جهت ثبت محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

محصول شما پیش از تایید و نمایش عمومی در سایت، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته توجه داشته باشید که چنانچه به فروش کالاهای ممنوعه که نقض قوانین رابین و همچنین تخطی از قوانین کشوری هستند اقدام نمایید، رابین از ادامه فعالیت شما جلوگیری خواهد کرد و عمل شما را به مقامات مسئول، اطلاع می‌دهد.

شما می‌توانید کتابتان را با نام خود در رابین ثبت کنید و آن را به فروش بگذارید. رابین ۶۵% از وجه واریزی توسط خریداران را به شما اختصاص می‌دهد. ۵% مالیات و ۳۰% هزینه کمیسیون سایت نیز از مبلغ کلی کسر می‌شود.

اطلاعات بیشتر را می‌توانید از سایت رابین به دست بیاورید.

نوگام

نوگام یک سایت اختصاصی برای نشر کتاب است که نه فقط در زمینه توزیع، بلکه در راستای تأمین مالی پروژه شما هم گام بر می‌دارد. روش کار خیلی ساده و جالب است.

شما به عنوان یک نویسنده، در سایت ثبت نام کرده و طرح کتاب خود را توسط فرم به مدیریت اعلام می‌کنید. سپس بین مدیر سایت و شما -به عنوان نویسنده- یک سری مکاتبات از طریق ایمیل صورت می‌گیرد تا ابعاد مختلف کار روشن شود. بعد از این، کتاب شما به عنوان یک پروژه برای تأمین مالی در سایت قرار می‌گیرد.

نوگام مانند سایت‌های KickStarter عمل می‌کند و جای ایده آلی برای کتاب‌های هنوز نوشته نشده است. پس از اینکه کتاب شما به عنوان یک طرح در سایت قرار گرفت، افراد مختلف به شما کمک مالی می‌کنند تا بتوانید کتاب را به اتمام برسانید. بخشی از کمک‌های مالی به نویسنده و بخشی به تهیه اثر اختصاص می‌یابد.

با کامل شدن کمک‌های مالی و تکمیل کتاب، کار به تهیه نسخه الکترونیکی می‌رسد. بعد از ویرایش نهایی اثر توسط یک ویراستار مستقل، کتاب الکترونیکی نهایی و آماده توزیع می‌شود.

اطلاعات بیشتر را می‌توانید از سایت نوگام به دست بیاورید.

 

آوابوک

آوابوک را می‌توان یک پروژه جاه طلبانه دانست که مؤسسین آن در اصل به دنبال استفاده از بستر‌های فعلی نیستند، بلکه سودای خلق یک بستر جدید و بومی را در سر می‌پرورند.

در صفحه اول این سایت می‌خوانیم:

 «آوابوک یک بستر جدید و امن نرم افزاری جهت تولید، نشر، بازاریابی و فروش انواع محتوای دیجیتالی در قالب کتب چند رسانه‌ای است. آوابوک این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بدون هیچ محدودیتی به مطالعه بپردازید و دانش خود را افزایش دهید. شما با استفاده از کتاب‌هایی که در این بستر تولید شده‌اند دیگر مشکلات کتاب‌های سنتی را نخواهید داشت. مشکلاتی از قبیل: قیمت بالای کتاب، خستگی چشم، حمل کتب سنگین، کمیاب بودن کتاب و»

در پروژه آوا بوک با یک فرمت اختصاصی به نام ava و کتابخوان الکترونیکی مختص آن (که برای اندروید و ویندوز، و به زودی برای iOS ارائه می‌شود) طرف هستیم. نرم افزار آوابوک رایگان است و فرمت ava می‌تواند متن، صوت و تصویر را به طور همگام با یکدیگر به مخاطب ارائه کند.

ویژگی‌های عمومی نرم افزار‌های پخش کننده آوابوک عبارت هستند از:

  • ثبت نام از طریق ایمیل و اس‌ام اس
  • اتصال به فروشگاه و دریافت کتاب‌ها بصورت آنلاین
  • امکان دریافت لیست کتاب‌های فروشگاه بر اساس دسته بندی مورد علاقه
  • پشتیبانی از کتاب‌های متنی و صوت همگام با متن
  • مدیریت کتابخانه شخصی بصورت آنلاین و آفلاین
  • حرکت بین صفحات و جملات
  • علامت گذاری متن (Highlight) و مدیریت آن
  • نشانه گذاری متن (Bookmark) و مدیریت آن
  • حاشیه نویسی و یادداشت برداری از متن (Comment) و مدیریت آن
  • اضافه کردن فایل‌های کتاب از طریق کارت حافظه
  • مشاهده جزییات کتاب قبل از دانلود و خرید
  • امکان ارسال نظر برای کتاب
  • امکان Like کردن کتاب
  • ارتباط مستقیم با با سازندگان
  • عضویت و لغو عضویت در خبرنامه اس‌ام‌اسی
  • راهنمای چندر رسانه‌ای

در اصل آوابوک یک بستر آنلاین برای مخاطبین، نویسندگان و ناشران است تا هر کدام بتوانند بسته به نیاز خود کتابی را دریافت، منتشر یا از نسخه چاپی به ایبوک تبدیل کنند.

پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بهتر با این استارت آپ جالب به سایت آوابوک سری بزنید.


از اینکه در طول این دوره با درسنامه همراه بودید، خوشحالیم و برایتان آرزوی موفقیت در عرصه نویسندگی و نشر کتاب را داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی