توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ق.ظ

درس سیزدهم- جستجو براساس زمان

قبلا در مورد نوار زیر جعبه جستجوی گوگل صحبت کردیم و اینکه هر یک از بخش های این بخش چه کارکردی دارند. اما در مورد آنچه که صحبت نکردیم، بخشی به نام «ابزارهای جستجو (Search tools)» است که به کمک این بخش شما می توانید نتایج جستجوی خود را براساس زمان سفارشی کنید. به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که تنها نتایجی که در یک ماه گذشته وجود دارند را مشاهده کنید و یا در یک دامنه تاریخی مشخص.

برای استفاده از این امکان، تنها کافی است که از طریق نوار زیر جعبه جستجوی گوگل بر روی «ابزارهای جستجوی یا Search tools» کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی این گزینه، تمامی گزینه های ابزارهای جستجو در دسترس شما قرار می گیرند که به کمک آنها می توانید نتایج جستجوی خود را براساس تاریخ فیلتر کنید:

تصویر بالا، تمامی گزینه هایی است که ابزارهای جستجوی در اختیار شما قرار می دهد و به صورت پیش فرض، گزینه «همه زمان ها» انتخاب شده است و به معنی نمایش دادن تمام نتایج مرتبط فارغ از زمان انتشار آنهاست.

برای درک بهتر چگونگی کارکرد فیلتر کردن نتایج جستجو براساس تاریخ، بد نیست که چند مثال بزنیم. فرض کنید که به دنبال نتایج تیم ملی فوتبال ایران در سال گذشته هستید. برای این کار تنها کافی است که {نتایج تیم ملی فوتبال ایران} را در گوگل جستجو کنید و سپس از طریق ابزارهای جستجو، سال گذشته را انتخاب کنید:

اگر هم بخواهید که نتایج تیم ملی فوتبال ایران را در سال ۲۰۱۲ بدانید؛ برای این کار تنها کافی است که از طریق گزینه «محدوده دلخواه»، دامنه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

پس از پر کردن محدوده زمانی دلخواه، بر روی دکمه «رفتن» کلیک کنید تا نتیجه حاصل براساس آن محدود زمانی نمایش داده شود:

{نتایج تیم ملی فوتبال ایران} در سال ۲۰۱۲

همانگونه که مشاهده کردید، به راحتی و به کمک ابزارهای جستجو می توانید نتایج جستجوی خود را سفارشی و براساس تاریخ مرتب کنید.

نکته ۱: دقت کنید که در زمان وارد کردن محدوده زمانی، اعداد را به صورت انگلیسی وارد کنید.

نکته ۲: دقت کنید که نتایج جستجوهای نشان داده شده در تصاویر بالا دقیق نیستند و هدف از مثال بالا تنها نشان دادن کاربرد فیلتر کردن نتایج جستجو براساس تاریخ بوده است.

نکته ۳: این امکان در بخش های مختلف گوگل مانند تصاویر، ویدئوها، وبلاگ ها و... نیز در دسترس است.

نکته ۴: این امکان در مرورگر تبلت ها در دسترس نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی