توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ب.ظ

درس نهم- نوار زیر جعبه جستجوی گوگل

در دو درس گذشته در مورد امکان جستجوی چندرسانه ای و درک بهتر صفحه جستجوی گوگل صحبت کردیم. در این درس می خواهیم در ادامه دو درس گذشته باز هم در مورد صفحه جستجوی گوگل صحبت کنیم، اما نه تمام صفحه بلکه تنها نوار زیر جعبه جستجوی گوگل که به دلیل برخی تفاوت هایی که بین گوگل فارسی و انگلیسی وجود دارد، ابتدا در مورد این نوار در گوگل فارسی توضیح می دهیم و سپس به سراغ آن در گوگل انگلیسی می رویم.

 

نوار زیر جعبه جستجوی گوگل فارسی
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نوار زیر جعبه جستجوی گوگل دارای بخش های مختلفی است که در مورد بعضی از آنها مانند تصاویر یا ویدئوها در درس های گذشته صحبت کرده ایم. اما با توجه به اهمیت این بخش و اینکه شما به کمک آن می توانید جستجوی خود را در گوگل هدفمند و بهینه کنید، تمام گزینه های موجود در این نوار را توضیح می دهیم.

اما قبل از آن، باید به نکته ای در مورد این بخش اشاره کنیم که ممکن است تاکنون به آن دقت نکرده باشید و آن وجود گزینه ای با نام «بیشتر» است که شما با کلیک بر روی آن با بخش های بیشتری در جستجوگر گوگل مواجه می شوید.

حالا که از وجود گزینه «بیشتر» باخبر شدید، زمان توضیح هر یک از گزینه های ستون کناری و کارکرد آنهاست.

- وب (Web): به کمک این گزینه شما تمام نتایجی که در وب (اینترنت) توسط گوگل ایندکس شده اند را می توانید مشاهده کنید. این نتایج می توانند متن، تصویر، ویدئو و... باشند.

- تصاویر (Images): با کلیک بر روی این گزینه شما می توانید نتایج جستجوی خود را به تصاویر محدود کنید و تنها تصاویر مربوط به کوئری ای که وارد کرده اید را مشاهده کنید.

- خریدکردن (Shopping): این بخش برای کاربران داخل ایران کاربردی ندارد زیرا کارکرد آن در خرید آنلاین است؛ به این صورت که شما اگر به دنبال کالای خاصی باشید، با وارد کردن واژه کلیدی و انتخاب این بخش می توانید قیمت های مختلف آن کالا را در وب سایت های مختلف مشاهده کنید.

- ویدئوها (Videos): با انتخاب این گزینه، شما می توانید تنها ویدئوهای مربوط به واژه کلیدی ای که جستجو کرده اید را مشاهده کنید. این نتایج شامل تمامی ویدئوهای موجود بر روی اینترنت مانند ویدئوهای بارگذاری شده در یوتیوب خواهند بود.

- کتاب ها (Books): به کمک این بخش می توانید در میان کتاب هایی که توسط گوگل ایندکس شده است جستجو کنید. مثلا فرض کنید که به دنبال عبارتی در یک کتاب هستید و نام آن کتاب را نمی دانید. با وارد کردن آن عبارت و انتخاب این گزینه، می توانید لیست کتاب هایی که حاوی آن جمله یا بخشی از آن هستند را مشاهده کنید.

- وبلاگ ها (Blogs): اگر از خوانندگان حرفه ای وبلاگ باشید، احتمالا این بخش را می شناسید. شما به کمک این بخش می توانید در میان وبلاگ ها به دنبال کوئری ای که در گوگل وارد کرده اید باشید. این امکان برای وبلاگ نویسان بسیار کاربردی است چون با وارد کردن بخشی از نوشته متن وبلاگ شان، به راحتی می توانند بفهمند که چه کسانی مطالب وبلاگ شان را بدون اجازه کپی کرده اند. مثلا با یک جستجوی ساده به کمک این بخش، می توان متوجه شد که وبلاگی با نام Dler Mardokhi در حال کپی کردن بدون اجازه دوره های مختلف درسنامه مانند دوره آموزشی مایکروسافت آفیس- پاورپوینت است!

- گفتگوها (Discussions): به کمک این گزینه شما می توانید در میان انجمن های گفتگوی (Forums) مختلف به راحتی جستجو کنید. اهمیت این امکان وقتی معلوم می شود که شما به دنبال مطلبی خاص در یک انجمن گفتگو باشید و ندانید که باید به کجا مراجعه کنید. این گزینه به شما نقطه شروع این جستجو را می دهد.

- برنامه های کاربردی (Applications): اگر به دنبال نرم افزار خاصی هستید، این گزینه به راحتی به شما کمک می کند که لیست کاملی از لینک های مربوط به آن نرم افزار یا برنامه کاربردی را پیدا کنید. مثلا با جستجو {یاهو} شما می توانید بیش از هزار نتیجه در مورد نرم افزارهای مرتبط با یاهو را مشاهده کنید.

- حق انحصاری (Patents): سند ثبت اختراع که از آن به عنوان حق انحصار یا Patent هم یاد می شود، حقی است که در قبال ثبت یک اختراع به یک فرد یا شرکت برای مدتی داده می شود. شما به کمک این گزینه می توانید در بین هزاران حق انحصاری که در آمریکا و اروپا به ثبت رسیده است جستجو کنید و اگر زمانی نیاز به خواندن حق انحصار خاصی داشته باشید، به راحتی و با جستجوی آن از طریق این گزینه می توانید آن را پیدا کنید. دقت کنید که این بخش تنها به زبان انگلیسی در دسترس است و واژه های کلیدی که وارد می کنید باید به زبان انگلیسی باشند.

 

نوار زیر جعبه جستجوی گوگل انگلیسی
تصویر زیر نوار زیر جعبه جستجوی گوگل انگلیسی بعد از کلیک کردن بر روی گزینه More (گزینه بیشتر در گوگل فارسی) است:

همانگونه که مشاهده می کنید، بسیاری از گزینه های موجود در گوگل انگلیسی با گوگل فارسی یکسان هستند. به همین دلیل در اینجا تنها بخش هایی که در گوگل فارسی وجود ندارند را توضیح می دهیم.

- Maps: به کمک این امکان شما می توانید به نقشه گوگل که هم اکنون برترین نقشه اینترنتی در دنیاست دسترسی پیدا کنید. مزیت این نقشه آن است که شما به کمک آن می توانید مسیریابی کنید و شاید نکته جالب برای کاربران ایرانی این باشد که این نقشه در ایران نیز به خوبی کار می کند و از دقت فوق العاده بالایی برخوردار است.

- News: اگر اهل خواندن اخبار به زبان انگلیسی باشید، به کمک این گزینه می توانید مهمترین اخباری که در اینترنت در حال انتشار است را مشاهده کنید. علاوه بر آن با وارد کردن یک واژه کلیدی (به زبان انگلیسی) می توانید آن را در میان انبوه اخبار منتشر شده پیدا کنید.

- Places: به کمک این بخش شما می توانید مکان های نزدیک به کوئری ای که وارد کرده اید را مشاهده کنید. این بخش آنقدرها برای کاربران داخل ایران کاربردی نیست.

- Flights: به کمک این بخش می توانید در مورد وضعیت پرواز از یک مکان به مکان دیگر اطلاع پیدا کنید. متاسفانه این بخش برای فرودگاه های ایران کار نمی کند.

- Recipes: به کمک این بخش شما می توانید در میان صدها هزار دستور آشپزی جستجو کنید. نکته ای که باید بدانید آن است که زبان جستجو در میان دستورهای آشپزی، انگلیسی است.

در پایان این درس باید به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر نوار زیر جعبه جستجوی گوگل که سرویس های مختلفی را ارائه می دهد، به کمک نوار مشکی رنگ بالای گوگل و کلیک بر روی More می توانید با سرویس ها و امکانات بیشتری از گوگل آشنا شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی