توانایی خود را افزایش دهیم

فرهنگ و هنر
توانایی خود را افزایش دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

• لطفا مطالب سایت را به صورت منظم پیگیری کنید
• ارائه پیشنهادات و نظرات شما باعث بهبود کیفیت ارائه مطالب خواهد شد

بعضی از مطالب آموزشی سایت توسط اینجانب نوشته نشده و صرفا جهت مطالعه دوستان از منابع دیگری جمع آوری شده است
چنانچه در مطالب موضوعی ملاحظه شد که از نظر علمی ، اعتقادی ، سیاسی ، مذهبی و ... دارای مشکل بود حتما در قسمت نظرات ذکر بفرمایید تا اصلاح گردد.
با تشکر
موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۰۴ ق.ظ

درس چهاردهم- ترجمه نتایج جستجو در گوگل

در درس گذشته در مورد نوار زیر جعبه جستجو و چگونگی فیلتر کردن نتایج جستجو در گوگل براساس تاریخ صحبت کردیم. در این درس می خواهیم با شما در مورد ترجمه نتایج گوگل از یک زبان به زبان دیگر صحبت کنیم. اما قبل از آن بد نیست که در مورد سرویس جذاب و کاربردی مترجم گوگل یا همان Google Translate کمی صحبت کنیم.

به احتمال زیاد نام مترجم گوگل را شنیده اید، سرویسی رایگان که به کمک آن می توانید واژه، عبارت و یا صفحه وبی را از یک زبان به زبان دیگری ترجمه کنید. به عنوان مثال شما به کمک این سرویس می توانید عبارت «آموزش راه دور» را از فارسی به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.

گوگل به کمک این سرویس ویژگی جالبی را به جستجوگر خود اضافه کرده است که هدف از این درس، صحبت کردن در مورد این ویژگی است.

در درس قبل در مورد نوار زیر جعبه جستجوی گوگل صحبت کردیم و گفتیم که به کمک ابزارهای جستجو می توانید نتایج جستجوی خود را براساس تاریخ فیلتر کنید. حالا اگر کمی دقت کنید، در همین ستون گزینه ای با نام «صفحات خارجی ترجمه شده» مشاهده می کنید که به کمک آن می توانید در میان نتایج گوگل در زبان های دیگر جستجو کنید.

برای درک کاربرد این گزینه، بد نیست که مثالی بزنیم. فرض کنید که در گوگل {منطقه یورو} را جستجو کرده ایم و گوگل به ما نتایج زیر را نشان داده است:

همانگونه که مشاهده می کنید، گوگل تنها صفحاتی که به زبان فارسی بوده اند را نمایش داده است. اما شاید شما علاقه داشته باشید که در مورد منطقه یورو در میان صفحاتی به زبان های دیگر مانند انگلیسی، عربی و یا یونایی جستجو کنید. برای اینکه به این هدف خود برسید، تنها کافی است از نوار زیر جعبه جستجوی گوگل بر روی ابزارهای جستجو کلیک کنید و همانطوری که در بالا گفتیم، گزینه «صفحات خارجی ترجمه شده» را انتخاب کنیم:

تصویر بالا، وضعیتی است که شما پس از کلیک کردن بر روی «صفحات خارجی ترجمه شده» مشاهده خواهید کرد. براساس آنچه در کادر قرمز رنگ وجود دارد، نتایجی که هم اکنون گوگل نشان می دهد، شامل زبان های انگلیسی و عربی است. حالا اگر بخواهیم زبان یونانی را اضافه و زبان انگلیسی و عربی را حذف کنیم، تنها کافی است که از طریق گزینه «افزودن زبان»، زبان یونانی را انتخاب کنیم:

و سپس برای حذف زبان های انگلیسی و عربی، بر روی علامت ضربدر آبی رنگ در مقابل آنها کلیک کنیم که در نهایت با نتایجی مانند تصویر زیر مواجه خواهیم شد:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، گوگل تنها نتایجی که به زبان یونانی هستند را نمایش داده است و خبری از زبان های انگلیسی و عربی نیست.

با مثال بالا شما کاربرد یکی دیگر از امکانات جستجوگر گوگل را یاد گرفتید به گونه ای که هم اکنون به کمک آن می توانید در میان صفحه های زبان های دیگر مانند چینی، ژاپنی، پرتغالی و... نیز گشت و گذار کنید و مطالب مورد نظر خود را پیدا کنید. تنها نکته ای که نباید فراموش کنید آن است که مترجم گوگل آنقدرها دقیق نیست و در برخی موارد ممکن است که نتایج نمایش داده شده به صورت نامفهوم و حتی خنده داری ترجمه شده باشند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی